به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۱۶۷۳۴

کف بودجه برای اجاره آپارتمان

کف بودجه برای اجاره آپارتمان
گروه اقتصادی: در اغلب مناطق مصرفی شهر تهران حداقل بودجه موردنیاز برای اجاره یک آپارتمان نقلی به مترمربعی چهار‌میلیون تومان رسیده و فقط در برخی محله‌‌‌‌ها واحدهای کم‌‌‌‌امکاناتی وجود دارد که به بهای پایین‌‌‌‌تر از این فایل شده است.
 بررسی تازه‌‌‌‌ترین فایل‌‌‌‌های اجاره عرضه شده در بازار مسکن حکایت از آن دارد که پیدا کردن یک واحد آپارتمان ۵۰ مترمربعی به صورت رهن کامل به بهای زیر ۲۰۰‌میلیون تومان دشوار است. به این ترتیب به نظر می‌رسد حداقل ارزش رهن کامل آپارتمان در تهران به چهار‌میلیون تومان رسیده است و قیمت‌های پایین‌‌‌‌تر از این صرفا به مناطقی تعلق دارد که در زمره کم‌‌‌‌برخوردارترین محله‌‌‌‌ها به لحاظ سرانه‌‌‌‌های شهری به شمار می‌‌‌‌آیند.
البته فایل‌‌‌‌های موجود در بازار اجاره اغلب با بهای پیشنهادی به صورت ترکیبی از رهن و اجاره عرضه شده‌‌‌‌اند، به این ترتیب که بخشی از ارزش رهنی ملک از طریق فرمول «هر یک‌میلیون تومان ودیعه معادل 30‌هزار تومان اجاره» به اجاره ماهانه تبدیل شده است تا با استطاعت پرداخت مستاجران هماهنگی بیشتری داشته باشد.بازار اجاره این روزها جدای از اینکه از تنوع گسترده فایل برخوردار نیست، اما تعداد آپارتمان‌‌‌‌های اجاری موجود پاسخگوی نیاز متقاضیان در حال جست و جو است، مشروط بر اینکه مالکان در قیمت‌های پیشنهادی اعلامی انعطاف نشان دهند.
برخی مستاجران در حال جست‌‌‌‌وجو در بازار معتقدند با توجه به برقراری ثبات نسبی قیمتی در بازار معاملات مسکن از ابتدای امسال تاکنون، اصرار موجران برای افزایش اجاره‌‌‌‌بها نابجاست و اگر روند پرشتاب افزایش اجاره‌‌‌‌بها متوقف نشود، آنها ناگزیر به مهاجرت به حومه خواهند شد.


 
مرجع : روزنامه دنیای اقتصاد
برچسب ها: آپارتمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها