به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۳۱۶۷۸۰

ریزش بی‌سابقه رضایت از بایدن

ریزش بی‌سابقه رضایت از بایدن
گروه بین الملل: جو بایدن اولین سال حضور در کاخ سفید را با نارضایتی اکثریت قاطعی از آمریکایی‌ها در مواجهه با بحث مدیریت پاندمی کرونا و تورم سرسام‌آور به پایان رساند.
 نتایج نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس – مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک نشان می‌دهد، ۵۶ درصد نسبت به ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها از نحوه عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا مخالف هستند. در حال حاضر، تنها ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که می‌خواهند بایدن برای انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود، از جمله تنها ۴۸ درصد از دموکرات‌ها.
در ماه ژوئیه، ۵۹ درصد از آمریکایی‌ها در نظرسنجی آسوشیتدپرس – نورک گفتند که عملکرد شغلی بایدن را تایید کردند. پس از خروج پر هرج و مرج و خونین ارتش ایالات متحده از افغانستان و در بحبوحه افزایش آلودگی به ویروس کرونا و تلاش‌های نامناسب دولت واشنگتن برای پیشبرد سیاست‌های اقتصادی، زیرساختی و مالیاتی از طریق کنگره، محبوبیت بایدن در اواخر سپتامبر به ۵۰ درصد کاهش یافت.تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد آمریکایی‌ها به بایدن در مدیریت پاندمی کرونا بیش از پیش تحلیل رفته است. فقط ۴۵ درصد می‌گویند که آنها مدیریت بایدن در رابطه با کووید-۱۹ را تایید می‌کنند که از ۵۷ درصد در دسامبر و از ۶۶ درصد در ژوئیه ۲۰۲۱ کاهش نشان می‌دهد.
آمریکایی‌ها حتی نسبت به مدیریت او در حوزه اقتصاد بدبین‌تر هم هستند و تنها ۳۷ درصد آن را تأیید کرده‌اند. نگرانی فزاینده در مورد سیاست‌های اقتصادی او در حالی است که تورم در ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت خود در تقریباً ۴۰ سال گذشته افزایش یافت، افزایشی هفت درصدی نسبت به سال قبل که باعث افزایش هزینه‌های خانوار و کاهش دستمزدها می‌شود.
تنها حدود یک‌چهارم از پرسش‌شوندگان بسیار مطمئن بودند که بایدن "توانایی ذهنی برای انجام کار موثر به عنوان رئیس جمهور را دارد" یا "به اندازه کافی سالم است که به طور موثر به عنوان رئیس جمهور خدمت کند." تقریباً نیمی از آنها به توانایی و سلامت روانی بایدن اطمینانی ندارند. سایر پاسخ‌دهندگان گفتند که سن بایدن و تجربه زندگی که او دارد، یک سرمایه به شمار می‌رود.
این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها حدود یک‌چهارم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که عبارت "رهبر قوی" به خوبی بایدن را توصیف می‌کند، در حالی که بسیاری می‌گویند این توصیف تا حدودی خوب است. تقریباً نیمی از آنها می‌گویند که او یک رهبر قوی نیست. دیدگاه‌ها در مورد درک بایدن از "نیازها و مشکلات افرادی مانند شما" مشابه است.
تنها ۱۶ درصد معتقدند که ریاست جمهوری بایدن کشور را متحدتر کرده است. ۴۳ درصد هم فکر می‌کنند که ریاست او تفرقه‌انگیزتر بوده است.
برخی از چپ‌ها هم از بایدن ناامید شده‌اند. با این حال همه چیز برای از دست نرفته است؛ بسیاری همچنان حداقل تا حدودی نسبت به این رئیس جمهور، شخصیت و حکومت او نگرش مثبتی دارند.
نظرسنجی آسوشیتدپرس – نورک نشان می‌دهد که بایدن در موقعیت بهتری نسبت به ترامپ در دوره مشابهی از ریاست جمهوری خود قرار دارد. در فوریه ۲۰۱۸، فقط ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که ترامپ را تایید می‌کنند.با این حال، در مجموع ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که "اعتماد زیادی" به بایدن برای مدیریت مؤثر کاخ سفید دارند که در مقایسه با ۴۴ درصدی که یک سال پیش، درست پس از روی کار آمدن بایدن، چنین چیزی گفته بودند، کاهش نشان می‌دهد. ۳۳ درصد دیگر می‌گویند که کمی اعتماد دارند، در حالی که ۳۸ درصد می‌گویند که به سختی به بایدن برای مدیریت قوه مجریه آمریکا اعتماد دارند.
نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس – مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک از ۱۳ تا ۱۸ ژانویه بین ۱۱۶۱ فرد بزرگسال با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳.۸ درصد انجام شد.


 
برچسب ها: جو بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها