به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۱۶۷۹۸

زمان پخش «جیران»مشخص شد

زمان پخش «جیران»مشخص شد
گروه فرهنگ وهنر:سریال «جیران» ـ ساخته‌ی جدید حسن فتحی و اسماعیل عفیفه ـ قرار بود جمعه ـ ۲۴ دی ماه ـ در شبکه نمایش خانگی پخش شود و زمان پخش این سریال از طریق پلتفرم پخش‌کننده هم اطلاع‌رسانی شده بود، اما در روز مقرر، قسمت اول سریال منتشر نشد تا اعمال ملاحظات ممیزی از سوی ساترا، علت این امر عنوان شود.
زمان پخش سریال «جیران» از سوی سازندگان و شبکه پخش اینترنتی این سریال، ۲۴بهمن ماه ماه اعلام شد.
بیانیه مشترک فیلیمو و تیم تولید سریال «جیران» در مورد تاریخ دقیق زمان پخش «جیران» به شرح زیر است:
« با تفاهم صورت گرفته بین ساترا، فیلیمو و تیم تولید «جیران»، پخش قسمت اول سریال «جیران» به روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه موکول شد.
به گزارش رابط عمومی فیلیمو، بر اساس مصوبه شورای پروانه نمایش محتوای حرفه‌ای در فضای مجازی، پخش قسمت اول سریال «جیران» با تعویق سه هفته‌ای ۲۴ بهمن پخش خواهد شد.
ساترا با ارسال نامه‌ای از فیلیمو و تیم تولید سریال «جیران» خواست که با وجود موافقت کلی صادر شده برای این سریال متاثر از مجوز تولید صادر شده از سوی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹، پخش این سریال را برای اعمال برخی ملاحظات محتوایی «جیران»، تا روز ۲۴ بهمن ماه به تعویق بیندازد.
فیلیمو و تیم تولید سریال «جیران» همچنین با عذرخواهی بابت تاخیر مجدد در پخش این سریال، اعلام می‌دارد که این سریال از دو هفته قبل آماده و برای ارزیابی در اختیار ساترا قرار گرفته بود.»
سریال «جیران» ـ ساخته‌ی جدید حسن فتحی و اسماعیل عفیفه ـ قرار بود جمعه ـ ۲۴ دی ماه ـ در شبکه نمایش خانگی پخش شود و زمان پخش این سریال از طریق پلتفرم پخش‌کننده هم اطلاع‌رسانی شده بود، اما در روز مقرر، قسمت اول سریال منتشر نشد تا اعمال ملاحظات ممیزی از سوی ساترا، علت این امر عنوان شود.
در همان روز همچنین ادعایی از سوی سازندگان سریال «آهوی من مارال» ـ مجموعه‌ای دیگر در شبکه نمایش خانگی که آن هم درباره ناصرالدین شاه ساخته می‌شود ـ مبنی بر سرقت ادبی سازندگان «جیران» و شباهت داستان دو سریال، مطرح شد و علت توقف سریال «جیران» به این امر نسبت داده شد.
در ادامه هم مهرداد غفارزاده ـ کارگران «آهوی من مارال» ـ که سریالش به دلیل مشکلات مالی با مشکل مواجه شده و هنوز به سرانجام نرسیده است،درباره علت توقف «جیران» اظهار کرده است: «با فشارهایی که آوردیم توانستیم جلوی کار را بگیریم و آنها اعلام کردند این توقف به دلیل سانسور در بخش‌هایی از کار است.»
این در حالی است که اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده «جیران» نیز گفته است که مشکل «آهوی من مارال»، «جیران» نیست و این سریال به دلیل ضعیف بودن در ساخت نمی‌تواند بستری را برای نمایش پیدا کند. عفیفه همچنین با قاطعیت شباهت سریال «جیران» با «آهوی من مارال» را رد کرده است.
همچنین سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در بندی از بیانیه‌ای که در این ارتباط منتشر کرد، نوشته است: «با توجه به ادعاهای مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال «جیران»، با توجه به عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا، موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال «آهوی من مارال» یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت مانده و انتشار یا عدم انتشار سریال «جیران»، ارتباطی با آن ادعا ندارد.»

 
برچسب ها: سریال جیران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها