کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدام مجلس اعیان بریتانیا علیه سپاه

1 بهمن 1400 ساعت 11:04


گروه بین الملل: نمایندگان مجلس اعیان بریتانیا دولت این کشور را تحت فشار گذاشته‌اند تا سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد. این درخواست پس از حمله حوثی‌ها به فرودگاه ابوظبی  مطرح شد.
یک سخنگوی ارشد دولت بریتانیا  در مجلس اعیان تایید کرد که مقامات بریتانیا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا باید سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد یا نه.
لرد آندرو شارپ گفت او گزارش رسانه‌ها را در این باره که نیروهای سپاه پاسداران، خلبانان پهپادهای هردو گروه حزب‌الله و حوثی‌های یمن را در یک پایگاه هوایی در کاشان برای حمله به تاسیسات یادشده در امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس آموزش داده‌اند، مطالعه کرده است.
روز دوشنبه  فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و چند تاسیسات نفتی این کشور هدف پهپادهای نظامی قرار گرفتند. حوثی‌های یمن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند.
یک سخنگوی دیگر دولت به مجلس اعیان بریتانیا گفته است: «دولت به طور مرتب در حال بررسی تاثیرات فعالیت‌های سپاه پاسداران در سراسر منطقه، و نیز حمایت‌های سیاسی، مالی و نظامی این نهاد از گروه‌های مختلف و ممنوع شبه نظامی است.»این فعالیت‌ها شامل حمایت سپاه پاسداران از حزب‌الله در سوریه، شبه نظامیان در عراق و حوثی‌های یمن می‌شود.
این سخنگوی دولت بریتانیا اضافه کرده است: «این گونه فعالیت‌ها خطری برای امنیت و ثبات در منطقه است و تنش را افزایش می‌دهد.»
بریتانیا در حال حاضر ۲۰۰  مورد تحریم علیه ایران اعمال کرده که شامل سپاه پاسداران نیز می‌شود. با این حال لرد استوارت پولاک به لرد شارپ و وزارت کشور بریتانیا فشار آورده تا سپاه پاسداران را به طور کامل در لیست تحریم قرار داده و فعالیتش را ممنوع کنند.



 


کد مطلب: 316800

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/316800/اقدام-مجلس-اعیان-بریتانیا-علیه-سپاه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir