به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۱۶۸۱۸

کاخ سفید توپ برجام را در زمین ایران انداخت

گروه بین الملل:سخنگوی‌ کاخ سفید در یک‌ کنفرانس خبری به سوالی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره احیای برجام پاسخ داد.
کاخ سفید توپ برجام را در زمین ایران انداخت
ایسنا به نقل از وبگاه کاخ سفید، جن ساکی سخنگوی‌ کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات وین مبنی بر این که دلیل خوش‌بینی موجود در اظهارات او چه بوده است و آیا آمریکا برنامه دارد تضمینی را که ایران برای عدم تکرار خروج یک‌جانبه از برجام از واشنگتن می‌خواهد، ارائه دهد، گفت: فکر می‌کنم بستگی‌ به این دارد که ایران چه چیزی را می‌خواهد پای میز مذاکرات بیاورد. بنابراین، رئیس جمهور بر این عقیده است که دیپلماسی اولین و بهترین انتخاب است.
او در ادامه با انتقاد از تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای خروج از برجام‌ در سال ۲۰۱۸، ادعایی علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد و گفت: اگرچه یک سری واقعیت‌هایی هم وجود دارد، آنچه اکنون شاهدش هستیم به خاطر تصمیم رئیس جمهور قبلی برای خروج از توافق هسته‌ای ایران است، و این‌ یعنی ایران به تولید مواد شکافت‌پذیر مورد نیازش نزدیک‌تر شده است. ما حالا نسبت به زمانی که در توافق بودیم، از شفافیت برخوردار نیستیم و [نسبت به برنامه هسته‌ای ایران] دید نداریم. حملات بیشتری هم در سراسر جهان علیه متحدان و شرکایمام انجام گرفته است.

آنچه اکنون شاهدش هستیم به خاطر تصمیم رئیس جمهور قبلی برای خروج از توافق هسته‌ای ایران است.
سخنگوی‌ کاخ سفید افزود: تیم او [دونالد ترامپ] آن موقع وعده داده بودند، توافق قوی‌تری انجام خواهند داد و این اتفاقات نخواهند افتاد. این حقیقت نداشت. اظهارات ساکی در پی این مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود در نخستین سالگرد انتخابش به این عنوان، گفت «هنوز وقت ترک گفت‌وگوهای مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در وین نیست و این مذاکرات پیشرفت‌هایی داشته است.»
جو بایدن در این کنفرانس خبری که در کاخ سفید برگزار شد، گفت: کشورهایی که در کنار آمریکا با ایران مذاکره می‌کنند، توافق نظر دارند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها