به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۳۱۶۸۱۹

خیز «قهرمان» فرهادی برای دریافت اسکار

گروه فرهنگ و هنر: آکادمی اسکار روز گذشته ۲۰ ژانویه، ۲۷۶ فیلم بلند سینمایی را واجد شرایط حضور در بخش اسکار بهترین فیلم سال اعلام کرد. رای گیری نامزدها از روز پنجشنبه ۲۷ ژانویه آغاز می شود و تا روز سه شنبه یک فوریه ادامه خواهد یافت.
خیز «قهرمان» فرهادی برای دریافت اسکار
صبا به نقل از ورایتی: امسال در حالی ۲۷۶ فیلم واجد نامزدی اسکار بهترین فیلم سال معرفی شدند که این عدد در سال گذشته ۳۶۶ فیلم بود. تعداد فیلم های واجد شرایط نامزدی اسکار بهترین فیلم در سال گذشته در چهل سال گذشته بالاترین رقم بود.
در فهرست اعلامی آکادمی همه فیلم های پیش بینی شده برای نامزدی اسکار بهترین فیلم سال مانند «ریکاردوها بودن»، «بلفاست»، «بیا بیا»، «کندی من»، «کودا»، «تلماسه»، «افسون»، «خاندان گوچی»، «کوچه کابوس»، «مادران مشابه»، «قدرت سگ»، «یک مکان ساکت قسمت دوم»، «اسپنسر»، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» و «داستان وست ساید» دیده می شود.
در این فهرست چند فیلم غیرانگلیسی زبان راه یافته به فهرست کوتاه بخش اسکار بین الملل مانند «ماشین من را بران» از ژاپن، «قهرمان» از ایران و «دست خدا» از ایتالیا نیز به چشم می خورد.از زمان افزایش تعداد نامزدهای بهترین فیلم سال از ۵ فیلم به ۱۰ فیلم در سال ۲۰۰۹، بسیاری انتظار حضور یک مستند بلند در میان ۱۰ نامزد نهایی بهترین فیلم سال را می کشند که هنوز محقق نشده است. امسال نیز مستندهایی مانند «فرار»، «تابستان روح» و «ساده مثل آب» در میان ۲۷۶ فیلم واجد شرایط شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم سال جای گرفته اند. در این فهرست نام ۲۶ انیمیشن بلند نیز به چشم می خورد.
برچسب ها: اسکار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها