به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۳۱۶۸۵۰

پوتین از تاریخ درس نگرفته است

پوتین از تاریخ درس نگرفته است
گروه بین الملل: وزیر خارجه بریتانیا به روسیه هشدار داد حمله به اوکراین عواقب یک جنگ درازمدت را برای این کشور به همراه خواهد شد. لیز تراس تاکید کرد غرب در کنار اوکراین و در مقابل "متجاوزان جهانی" خواهد ایستاد.
بریتانیا نسبت به حمله احتمالی روسیه به اوکراین به این کشور هشدار داد. وزیر خارجه بریتانیا گفت چنین حمله‌ای در صورت وقوع می‌تواند خطر یک جنگ درازمدت را در پی داشته باشد.
لیز تراس که هم اکنون در استرالیا به سر می‌برد، حمله احتمالی روسیه به اوکراین را با حمله شوروی سابق به افغانستان در سال ۱۹۷۹ و جنگ چچن مقایسه کرد که منجر به کشته شدن تعداد زیادی شد.در فاصله سال‌های ۱۹۷۹ تا ۸۹ که شوروی در افغانستان حضور داشت، بیش از ۱۵ هزار سرباز روس کشته شدند.وزیر خارجه بریتانیا گفت: «پوتین از تاریخ درس نگرفته است» و از او خواست پیش از آنکه یک "اشتباه بزرگ استراتژیک" مرتکب شود، از مرزهای اوکراین فاصله بگیرد.تراس به این نکته اشاره کرد که حتی اگر روسیه در جنگ احتمالی با اوکراین دست بالا را داشته باشد، باز هم ارتش روسیه تلفات زیادی متحمل خواهد شد. وزیر خارجه بریتانیا گفت: «اوکراین یک کشور مغرور و متکی به خود با یک تاریخ طولانی است. مردم اوکراین اگر مجبور باشند برای دفاع از سرزمینشان خواهند جنگید.»بریتانیا جزو کشورهای غربی است که به اوکراین اسلحه صادر می‌کنند. این سلاح‌ها شامل موشک‌های ضد تانک نیز می‌شوند که می‌توانند خسارات زیادی را برای طرف مقابل به وجود آورند.روسیه در هفته‌های اخیر ده ها هزار سرباز را به مرزهای اوکراین اعزام کرده است. همچنین تعداد زیادی تانک، جت‌های جنگی و موشک‌های آماده شلیک در مرز اوکراین مستقر شده که باعث نگرانی کشورهای غربی از احتمال حمله روسیه به اوکراین شده است.کاخ سفید هم پیشتر هشدار داده بود حمله روسیه به اوکراین هرلحظه می‌تواند اتفاق بیفتد.
لیز تراس به موضوع "صدور دیکتاتوری" توسط حکومت‌های مستبد نیز اشاره کرد.وزیر خارجه بریتانیا به روسیه و چین هشدار داد لندن و متحدانش در دفاع از دموکراسی در برابر دیکتاتورها کنار هم خواهند بود، آن هم در شرایطی که این افراد جسارت بیشتری یافته‌اند.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها