به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۱۶۸۵۳

محاکمه چند مقام بلاروس به اتهام دزدی هوایی

محاکمه چند مقام بلاروس به اتهام دزدی هوایی
گروه بین الملل: دادگاهی در نیویورک مدیر امنیت شرکت هواپیمایی بلاروس، معاون او و دو مامور امنیتی این کشور را به اتهام "دزدی هوایی" محاکمه می‌کند. این افراد پرواز رایان‌ایر را متوقف کردند تا یک بلاگر را دستگیر کنند.
دادستانی نیویورک رسیدگی به پرونده متهمان پرواز ۴۹۷۸ رایان‌ایر را به اتهام "دزدی هوایی" آغازکرده است. این افراد در ماه مه به دروغ مدعی شدند در این پرواز بمب‌گذاری شده و خلبان را مجبور به فرود اضطراری در مینسک کردند. سپس بلاگر بلاروسی و منتقد الکساندر لوکاشنکو، دیکتاتور بلاروس را به همراه دوست دخترش دستگیر کردند.
آمریکا با همکاری متحدانش این دادگاه را تشکیل داده‌ تا شاید موفق شود متهمان را که در بلاروس به سر می‌برند مجازات کند. امکان موفقیت این دادگاه اما زیر سوال است.
به گزارش دادگستری آمریکا متهمان این پرونده مدیر امنیت پرواز شرکت دولتی "بلاروناویگاتسیا"، معاون او و دو همکار نیروهای امنیتی بلاروس هستند. این مقامات متهم هستند در ماه مه سال گذشته پرواز رایان‌ایر را که از آتن به سمت ویلی‌نوس در پرواز بود به بهانه بمب‌گذاری در هواپیما وادار به فرود اضطراری در میسنک کرده‌اند.
هدف از این کار دستگیری رومن پروتاسوویچ، بلاگر و موسس کانال تلگرامی Nexta بوده که علیه لوکاشنکو دیکتاتور بلاروس فعالیت می‌کند. او به همراه دوست دخترش دستگیر، اما دوست دخترش پس از مدتی آزاد شد.پس از این فرود اجباری و اقدام به دستگیری این بلاگر جوان آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه بلاروس اعمال کردند. الکساندر لوکاشنکو اما اهمیتی به این تحریم‌ها نداد.

 
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها