به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۱۶۹۷۴

کشف مقبره ۲۰ مومیایی در مصر

کشف مقبره ۲۰ مومیایی در مصر
گروه فرهنگی: باستان‌شناسان در مصر موفق شدند یک مقبره بزرگ یونانی-رومی را کشف کنند.به گزارش ایسنا، در جریان کاوش اخیر باستان‌شناسان در شهر «اسوان» واقع در مصر یک مقبره یونانی-رومی شامل ۲۰ مومیایی کشف شد.
 
به گفته «مصطفی وزیری» دبیرکل شورای عالی آثار تاریخی مصر، این مقبره عظیم شامل دو بخش می‌شود؛ یک بخش در بالای زمین و با استفاده از تکه‌سنگ‌های مستطیلی و آجر ساخته شده و بخش دیگر در صخره حفاری شده است.به گفته کارشناسان این مقبره که به دوران یونانی-رومی تعلق دارد در گذشته هدف سرقت سارقان مقبره‌ها قرار گرفته است.

این اکتشاف در جریان کاوشی با همکاری گروهی از باستان‌شناسان ایتالیایی و مصری صورت گرفته است.
در جریان این اکتشاف علاوه بر کشف مقبره و مومیایی آثار قابل توجه دیگری همچون شماری کتیبه تاریخی با نوشته‌های هیروگلیفی و یک گردنبند مصری حکاکی‌شده با نوشته‌های یونانی نیز کشف شد. همچنین تعدادی تابوت سفالین و شماری تابوت سنگی نیز کشف شد.

علاوه بر این باستان‌شناسان به چند مجسمه چوبی در این مقبره تاریخی برخوردند.در این مقبره فضای خاصی مملو از استخوان حیوانات، تکه‌های ظروف سفالین و کتیبه‌های پیشکش‌شده نیز کشف شد. کارشناسان معتقدند این فضا مختص اجرای مراسم‌ها و آیین‌های تشریفاتی و یا مکانی برای قرار دادن پیشکش‌ها بوده است.
برچسب ها: باستان شناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها