به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۱۶۹۹۶

خودزنی های باورنکردنی دروازه بان هندبال عراق

گروه ورزشی: تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در مرحله دوم گروهی رقابت های قهرمان آسیا برابر عراق در روز درخشش دروازه بان این تیم به برتری دست یافت.
خودزنی های باورنکردنی دروازه بان هندبال عراق
 رقابت های جام ملتهای آسیا در عربستان در روز اول مرحله دوم گروهی با پیروزی ایران برابر عراق در یک نبرد سخت و دشوار آغاز شد.
تیم ملی ایران که در دور اول مرحله مقدماتی موفق شده بود عربستان میزبان را با نتیجه 24 بر 20شکست دهد و به عنوان تیم اول به مرحله دوم گروهی راه یابد. در دیدار اول برابر عراق در دیداری که خوب آغاز کرده بود به سختی پیروز شد تا منتظر دو دیدار سخت باقی مانده برابر کویت و بحرین باشد.
 
ستاره این بازی دروازه بان تیم ملی عراق و تیرهای دروازه این تیم بودند که بارها جلوی حملات ملی پوشان ایران مقاومت کردند. بازی دو تیم در اوایل  نیمه اول با نتیجه 6 بر4 به نفع ایران دنبال می شد که احمد ماکی صالح العزاوی ستاره عراقی ها در این بازی جلوی یکی از حملات ایران را گرفت و با عکس العملی باور نکردنی دو بار با تمام قدرت با ضربه سر به تیر دروازه کوبید. ضربات دروازه بان عراق به قدری محکم بود که تیردروازه را از جای خود حرکت می داد. در ادامه احمد ماکی که در جریان بازی به دفعات جلوی حملات ایران را گرفته بود با هر دفع توپ از خود واکنش های هیجان انگیزی در کنار زمین نشان می داد و بازیکنان عراق را برای ادامه بازی تهیج می کرد.
 

 

 

 

 
بازی در ادامه با نتیجه 12 بر 6 به نفع ایران دنبال شد و در پایان نیمه اول ایران با نتیجه 16 بر 12 پیروز میدان به رختکن رفت. روند بازی در نیمه اول نشان می داد ایران توانایی شکست عراق را دارد و بازیکنان نیمه دوم را بدون مسئولیت پذیری نیمه اول آغاز کردند و خیلی زود توسط عراقی ها غافلگیر شدند.
 
آغاز نیمه دوم با بازگشت خیره کننده عراقی همراه شد تا خیلی زود آنها نتیجه را 17 بر 17 برابر کنند. در ادامه این رقابت نفس گیر عراقی ها در عین ناباوری برای اولین بار با نتیجه 23 بر22 در دقیقه 22نیمه دوم از ایران پیش افتادند. حملات ایران در این دقیقه با ضربه نوروزی نژاد و عکس العمل خوب احمد ماکی منجر به گل نشد تا عراق صاحب توپ و مالکیت آن باشد و با یک گل از ایران پیش باشد. عکس العمل احمد ماکی که  از گل شدن توپ جلوگیری کرده بود در این لحظه غیرقابل باور و استثنایی بود. او سه بار با سر به زمین کوبید تا خوشحالی خود را این طوری بروز بدهد و هیجان و خود باوری را به همبازیان خود نشان دهد.
عراق که بازگشت خوبی در نیمه دوم بازی داشت و از ایران جلو افتاده بود ،در ادامه بازی تنها موفق به زدن دوگل شد تا ایران با بازگشتی خوب در اواخر بازی و با شش گلی که به ثمر رساند بازی را با نتیجه 28بر 25به نفع خود به پایان ببرد.
برچسب ها: هندبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها