کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتریوم بر رقبا غلبه خواهد کرد؟

2 بهمن 1400 ساعت 18:48


گروه اقتصادی: اتریوم (ETH) برای توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن و ارزهای رمزنگاری شده را می‌ساختند آخرین ابزار بلاک‌چین بود اما رقبای دیگری نیز بودند که تا یک سال و نیم گذشته سرمایه‌گذاران به آنها توجه نمی‌کردند.

به گزارش ایسنا، اتریوم اولین متولد است اما زمانی که پلتفرم‌های دیگر ثابت کنند که به همان اندازه خوب یا حتی کمی بهتر هستند، این مزیت اولی بودن به سرعت از بین می‌رود.

ودران ووکمن، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت ریوتو (REVU) می‌گوید: ما طرفدار بزرگ کاردانو (Cardano ارائه‌دهنده رمز ارز آدا، ADA) هستیم، کاردانو یک پلتفرم بلاک‌چین قرارداد هوشمند اثبات سهام است.ووکمن به دلیل برتری این بلاک‌چین عمدتا در کارمزدهای بسیار ارزان‌تر، مقیاس‌پذیری بهتر و سرعت تراکنش و سرعت بالاتر نسبت به آنچه که در حال حاضر توسط بلاک‌چین ۱.۰ اتریوم ارائه می‌شود به آن اعتقاد دارد. مالک ADA می‌گوید: عصر قراردادهای هوشمند به تازگی آغاز شده و بهترین روزها برای آدا و کاردانو هنوز در راه است.

همه بلاک‌چین‌ها به اصطلاح با «سه‌گانگی» مواجه هستند که در آن باید از بین سه موضوع، دو مورد را برای اولویت‌بندی انتخاب کنند؛ تمرکززدایی، امنیت و مقیاس‌پذیری (که منجر به هزینه می‌شود). اتریوم تمرکززدایی و امنیت را انتخاب کرده است که به قیمت مقیاس‌پذیری تمام شده و آن را گران‌تر و کندتر می‌کند.

این موضوع در سال ۲۰۲۱ برای توسعه‌دهندگان زمانی آشکار شد که گس فی برای استفاده از اتریوم افزایش یافت زیرا افراد بیشتری از بلاک‌چین آن استفاده کردند. این امر توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران را به سمت بلاک‌چین‌های رقیب (به اصطلاح راه‌حل‌های لایه یک) سوق داد. مشخص شده است که آینده بلاک‌چین چند زنجیره‌ای خواهد بود که در واقع خبر خوبی است.

طبق وبلاگ صنعتی، الکتریک کپیتال، گزارش توسعه‌دهندگان نشان داد که پولکادات (DOT)، سولانا (SOL)، اولنچ (AVAX) و بقیه سریع‌تر از اتریوم در مقاطع مشابهی از تاریخ خود، جوامع توسعه‌دهندگان خود را افزایش می‌دهند.
پولکادات پلتفرمی چند زنجیره‌ای که در حال ساخت چیزی است که برخی از آن به‌عنوان یک اینترنت بلاک‌چین یاد می‌کنند، به رتبه دوم مجبوبیت تبدیل شده است. یوبو روآن، بنیان‌گذار  پارالل فایننس، معتقد است که با توجه به اینکه پولکادات اولین دور پروژه‌های خود ازجمله پارالل فایننس را در ۱۷ دسامبر سال گذشته اجرا کرد پتانسیل آن برای پیشی گرفتن از اتریوم در تعداد کل توسعه‌دهندگان ممکن است. البته به این معنی نیست که توسعه‌دهندگان از اتریوم دست کشیده‌اند اما قابل قبول است که بلاک‌چین‌های جدید را نیز امتحان کنند.

از دیگر رقبا سولانا (Solana) است که به دلیل کارمزد تراکنش‌های پایین‌تر، برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال با فرکانس بالا نیز به خوبی کار می‌کند.روآن با استناد به شرکای خود ردیت و ان اف تی می‌گوید: پالیگان (MATIC) پتانسیل ایجاد رقابت برای اتریوم را دارد می‌تواند مشارکت‌های بیشتری با سازمان‌هایی داشته باشد که پایگاه‌های کاربری بزرگی دارند به خصوص آنهایی که بتوانند این کار را سریع‌تر از  زمانی که اتریوم به نسخه ۲.۰ منتقل شود، انجام دهند.

توسعه‌دهنده کنی لی، یکی از بنیان‌گذاران شبکه مانتا می‌گوید: برخی از توسعه‌دهندگانی که شروع به ساخت بر اساس اتریوم کرده‌اند به‌دلیل گس فی، به دنبال گسترش به شبکه‌های دیگر هستند. مانتا در پولکادات و کوساما که ارتباط نزدیکی با هم دارند، ساخته شده است. گاوین وود، بنیان‌گذار پولکادات، کوساما را در سال ۲۰۱۹ ایجاد کرد.

به گفته مدیرعامل کولونی لب و یکی از بنیان‌گذاران اگزو-آلفا، یک صندوق تامینی ارزهای دیجیتال مستقر در پاریس، اولنچ جایگزین دیگر اتریوم برای کولونی است. اولنچ یک بلاک‌چین اثبات سهام است که به دلیل سرعتش معروف شده است.اینها معروف‌ترین نام‌ها هستند سایر توسعه‌دهندگان برای ساختن بلاک‌چین‌های سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر اقدام می‌کنند.بلاک‌چین و دارایی‌های دیجیتال بسیاری از حوزه‌های سنتی مالی و سرمایه‌گذاری را متحول می‌کنند.


کد مطلب: 317002

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/317002/اتریوم-رقبا-غلبه-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir