به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۳۱۷۰۹

انتظارکارگران برای دریافت سهام عدالت

گروه اقتصادي: دبیر خانه کارگر خوزستان از انتظار چهار ساله بیش از سی هزار کارگر ساختمانی در این استان برای دریافت سهام عدالت انتقاد کرد.

آقایار حسینی در این باره گفت: با توجه به مسئولیت خانه کارگر برای ثبت نام کارگران ساختمانی، این نهاد از مجموع سی هزار کارگر فعال ساختمانی در استان خوزستان طبق سهمیه پنج هزار کارگر ساختمانی را ثبت نام کرد اما پس از گذشت چهار سال هنوز سهامی به این کارگران تعلق نگرفته است. او با بیان اینکه هدف از اجرای طرح سهام عدالت از سوی دولت قبلی توزیع عادلانه ثروت کشور ذکر شده بود، افزود: با توجه به وعده‌های دولت دهم، انتظار می‌رفت این سرمایه عظیم به نحو عادلانه‌ای بین قشرهای مختلف جامعه به ویژه افراد کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه توزیع شود اما متاسفانه در دولت گذشته که عدالت محوری و مهرورزی یکی از شعارهای اساسی‌اش بود در عمل تبعیض‌هایی را شاهد بودیم که باعث گسترش و عمیق شدن شکاف طبقاتی به ویژه در میان جامعه مزدبیگران شد.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه دولت جدید باید وضعیت سهام عدالت این تعداد کارگر ساختمانی را مشخص کند، اظهار داشت: در استان خوزستان کسی جوابگوی بلاتکلیفی کارگرانی که پی گیر سهام عدالت خود هستند نیست.

 

مرجع : ايلنا