به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۳۱۷۱۱۱

روابط خارجی متوازن ضرورتی انکارناپذیر

روابط خارجی متوازن ضرورتی انکارناپذیر
گروه سیاسی: رئیس مجلس  گفت: چه در ایام پیروزی انقلاب و چه در سال‌های دفاع مقدس بانوان ایرانی نقشی تاریخی در پیروزی‌های ملت ایران ایفا کردند.
محمدباقر قالیباف  تصریح کرد: پس از آن نیز در سال‌های اخیر شاهد بودیم که مادران همزمان در اوج بحران همه گیری کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها بار مشکلات را به دوش کشیدند و بعضا با ایفای همزمان چند نقش مادر، همسر، شاغل و معلم ستون فرهنگ ایرانی یعنی خانواده را از خطر آسیب‌های چبران ناپذیر نجات دادند.قالیباف تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا با در اولویت قرار دادن منافع خانواده در سیاست گذاری و تخصیص منابع در عمل قدردان زحمات و فداکاری‌های تمام زنان و مادران ایرانی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد واقع گرایانه و چند جانبه نگر دولت سیزدهم به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی پنجره‌ای جدید برای تامین منافع ملی به خصوص بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی کشور گشوده است. امروز روابط خارجی متوازن بر پایه استقلال و عزت ملی و دیپلماسی عملگرا بر پایه نظام چند فهم واقع بینانه از نظام چند قطبی حاکم بر مناسبات جهانی، ضرورتی انکار ناپذیر برای بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های نظام بین الملل و مشارکت فعال در آن برای تامین منافع ملت شریف ایران است.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: امیدوارم رویکرد صحیح دولت سیزدهم در بهره گیری از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه و نگاه به شرق در عمل و با تمرکز دستگاه دیپلماسی کشور به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور و به دست آمدن منافع ملموس اقتصادی منجر شود و ان شاءالله ثمرات آن در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده گردد.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها