به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۳۱۷۱۵۰

بری روزن: معصومه ابتکار وحشتناک‌ترین بازجو بود

بری روزن: معصومه ابتکار وحشتناک‌ترین بازجو بود
گروه سیاسی: بری روزن، گروگان سابق سفارت آمریکا در ایران، با اشاره به بازجویی شدنش توسط معصومه ابتکار در تهران، گفت: «ابتکار همیشه عصبانی بود. او همیشه وحشتناک‌ترین و تنفرآمیزترین بازجو بود و در حالی که در آمریکا تحصیل کرده بود، با ما [گروگان‌ها] همچون آشغال رفتار می‌کرد.»
روزن گفت رفتار ابتکار برای فرهنگ ایرانی شرم‌آور بود. روزن در جریان تصرف اشغال سفارت آمریکا در تهران به‌دست دانشجویان خط امام گروگان گرفته شد و ۴۱ سال پیش، پس از گذراندن ۴۴۴ روز حبس، آزاد شد. بری روزن، هفته پیش اعلام کرد در اعتراض به «سیاست‌های گروگان‌گیری» ایران اعتصاب غذا می‌کند. به فاصله چند روز بعد نیز نزار زکا، گروگان سابق لبنانی آمریکایی به اعتصاب غذای او پیوست. هم‌زمان، شماری از فعالان سیاسی و مدنی نیز در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران و مرگ بکتاش آبتین به اعتصاب غذای وین پیوستند. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان نیز حمایت خود را از این اقدام اعلام کردند.
روزن و نزار زکا گفتند که تا آزادی همه گروگان‌ها و زندانیان خارجی در ایران به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند. روزن می‌گوید تلاش می‌کند برای کسانی که اکنون در ایران گروگان گرفته شده‌اند کاری کند و ایران وادار شود از دیپلماسی گروگان‌گیری دست بردارد. او خواهان آن است که یکی از پیش‌نیازهای توافق در وین آزاد کردن تمام کسانی باشد که اکنون به‌صورت گروگان در زندان‌های ایران هستند. همچنین او خواستار آن است که ایران تعهد بدهد از دیپلماسی گروگان‌گیری دست می‌کشد و در صورت گروگان‌گیری در آینده، توافق هسته‌ای فسخ شود.
 
برچسب ها: بری روزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها