به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۳۱۷۲۰۰

کمیاب‌ترین مرسدس بنز دنیا در ایران/عکس

کمیاب‌ترین مرسدس بنز دنیا در ایران/عکس
گروه اقتصادی: یک دستگاه خودروی مرسدس بنز ۵۰۰ کا در موزه خودروهای قدیمی ایران وجود دارد که از آن به عنوان کمیاب‌ترین خودرو بنز دنیا نام برده می‌شود.بنز ۵۰۰ کا با کد اتاق W۲۹ خودرویی اسپرت و مخصوص جاده است که در فاصله سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ میلادی (۱۳۱۳ تا ۱۳۱۵شمسی) تولید شد. این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی برلین در سال ۱۹۳۴ معرفی شد.
 
آلمانی‌ها ۵۰۰ کا را در جنگ جهانی دوم به عنوان پیک نظامی با قابلیت سرعت زیاد ساختند و به همین دلیل هم به نام اتوبان کوریر نیز شناخته می‌شود.این خودرو با حرف K که اول کلمه Kompressor یا همان سوپر شارژر است از مرسدس بنز ۵۰۰ سدان قابل تشخیص است.

از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سواری نرم و راحت و هندلینگ عالی آن اشاره کرد. کا ۵۰۰ مانند مدل ۳۸۰ دارای سیستم تعلیق با اکسل جناغی دوگانه در جلو و اکسل مفصلی ۲ تکه در عقب است که برای اولین بار در صنعت خودرو به کار برده شدند.

۵۰۰ کا که هم‌اکنون در موزه خودروهای کلاسیک نگهداری می‌شود از جمله کمیاب‌ترین و با ارزش‌ترین خودروهای تاریخی ایران است. از نمونه این خودرو احتمالا یک یا تنها چند دستگاه باقی مانده است اما به جرات می‌توان گفت نمونه موجود در ایران با شماره شاسی ۱۳۰۸۹۸ سالم‌ترین نمونه ۵۰۰ کا در دنیاست.
برچسب ها: مرسدس بنز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها