کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونالدو یا مسی؛ کدامیک ثروتمندترند؟

3 بهمن 1400 ساعت 19:00


گروه ورزشی: منچستر یونایتد در تبدیل کردن کریستیانو رونالدو به دریافت کننده بالاترین دستمزد در این باشگاه نداشت، پس از آنکه ستاره پرتغالی بار دیگر به اولد ترافورد بازگشت. بازگشت رونالدو به باشگاه شیاطین سرخ بیش از ۱۲ سال پس از آن اتفاق افتاد که او تئاتر رویا‌ها را ترک کرده و به یک سوپراستار در دنیای فوتبال تبدیل شد.

اما حتی در سن ۳۶ سالگی نیز قدرت تجاری رونالدو، حتی به تنهایی در عرصه فوتبال، نیز نشانی از کاهش در خود نمی‌بیند. شاید شما نیز از خود پرسیده باشید که کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد چقدر دستمزد هفتگی می‌گیرد؟ یا کدام بازیکن منچستر یونایتد بالاترین دستمزد را می‌گیرد؟

گزارش‌های اولیه پس از عقد قرارداد کریستیانو رونالدو با منچستر یونایتد حاکی از آن بود که ملی پوش پرتغالی برای بازگشت به اولد ترافورد پذیرفته دستمزدش نسبت به آنچه در یوونتوس دریافت می‌کرده را کاهش دهد، اما شاید باورکردنی نباشد که دستمزد کنونی رونالدو در منچستر چیزی کم از دستمزد سنگین او در تورین ندارد. منچستر یونایتد با کریستیانو رونالدو قراردادی دو ساله بسته که امکان تمدید به مدت یک سال دیگر را نیز دارد و هر هفته نیز مبلغی حدود ۵۰۰،۰۰۰ پوند به او دستمزد می‌دهد. این دستمزد بی سابقه، رونالدو را از این لحاظ بالاتر از داوید دخه آ قرار می‌دهد که پیش از این بالاترین دستمزد را در باشگاه منچستر یونایتد دریافت می‌کرد. بعد از این دو، پل پوگبا، برونو فرناندز و مارکوس رشفورد بالاترین دستمزد‌های هفتگی را در میان بازیکنان تیم شیاطین سرخ دریافت می‌کنند.

بدین ترتیب یک بازیکن ۳۶ ساله دستمزدی بیش از همبازی‌های خود و به احتمال فراوان هر بازیکن دیگری در لیگ برتر انگلیس دریافت می‌کند. برای درک بهتر این رقم باید بدانید که باشگاه لیورپول با درخواست محمد صلاح برای افزایش دستمزدش به هفته‌ای حدود ۴۰۰،۰۰۰ پوند برای تمدید قرارداد مخالفت کرده است در حالی که صلاح یکی از سه نامزد اصلی بهترین بازیکن سال فیفا بوده و در حال حاضر بهترین، محبوب‌ترین و کارآمدترین بازیکن تیمش به شمار می‌آید و از همه مهم‌تر اینکه بسیار جوان‌تر از ستاره پرتغالی است. خورخه مندز در روز‌های آخر مهلت ثبت نقل و انتقالات بسیار فعال بوده و در نهایت دستمزد ۲ میلیون پوندی ماهانه و ۲۶ میلیون پوندی سالانه برای رونالدو را تثبیت کرد.

در یوونتوس نیز رونالدو تقریباً همین دستمزد (کمی بیشتر) را دریافت می‌کرد، اما قرارداد او با یوونتوس سه ساله و پیش از شیوع کرونا بود و همین موضوع بر خاص بودن بیش از پیش قرارداد کنونی او با منچستر یونایتد می‌افزاید. اما خرید چنین ستاره‌ای علیرغم دستمزد بالایش سود‌هایی نیز برای باشگاه دارد. در کمی بیشتر از یک هفته پس از خرید دوباره رونالدو، یونایتد رقمی معادل ۱۳ میلیون پوند کمیسیون از یک فروش ۱۸۷ میلیون پوندی کسب کرد. این رقم تقریباً معادل رقمی است که برای خرید رونالدو به یوونتوس پرداخت کردند و بدون شک تنها در زمینه فروش پیراهن او می‌توانند درآمد بیشتری نیز کسب کنند. آن‌ها پس از بازگشت رونالدو، و با موافقت ادینسون کاوانی، پیراهن شماره هفت را بار دیگر به ستاره پرتغالی دادند و کاوانی شماره ۲۱ را انتخاب کرد.

به خدمت گرفتن رونالدو باعث می‌شود که احتمال بستن قرارداد‌های بیشتر و بزرگ‌تر با شرکای تجاری و اسپانسر‌ها برای تیم شهر منچستر بالاتر نیز برود. در میان شرکای ورزشی رونالدو می‌توان به نایکی، ساعت Tag Heue، محصولات مراقبت مو هربلایف و کلیر و البته برند شخصی او CR۷ اشاره کرد که حتی شامل سرمایه گذاری در زمینه هتلداری و خط تولید لباس نیز می‌شود. در واقع خرید رونالدو بخشی از برنامه تابستانی شیاطین سرخ نبود، اما قدرت تجاری و مالی شان باعث شد بتوانند چنین خریدی را انجام دهند، به ویژه پس از آنکه در مجموع ۱۱۵ میلیون پوند برای به خدمت گرفتن جیدون سانچو و رافائل واران هزینه کرده بودند. سوال دیگری که می‌خواهیم بپرسیم این است که کریستیانو رونالدو ثروتمندتر است یا لیونل مسی؟

شاید شواهد و قرائن نشان دهد که رونالدو ثروت بیشتری دارد، اما در عمل اینطور نیست! بر اساس آمار مجله فوربس، رونالدو دوازدهمین ورزشکار ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۱ بوده و لیونل مسی تنها فوتبالیستی است که ثروت بیشتری نسبت به کاپیتان تیم ملی پرتغال دارد. ثروت خالص مسی ۵۱۷ میلیون یورو محاسبه شده در حالی که رونالدو حدود ۴۳۰ میلیون یورو ثروت دارد. مسی قراردادی دو ساله با تیم پاری سن ژرمن بسته و برای هر سال بیش از ۳۰ میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند.


کد مطلب: 317225

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/317225/رونالدو-یا-مسی-کدامیک-ثروتمندترند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir