به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۳۱۷۲۴۱
کرونا بازی چین تایپه و هند را لغو کرد

امتیاز تیم ملی بانوان ایران حذف شد

گروه ورزشی: دیدار تیم‌های ملی فوتبال زنان هندوستان و چین تایپه به دلیل ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان هند به کرونا لغو و تیم هند از مسابقات حذف شد.
امتیاز تیم ملی بانوان ایران حذف شد
 دیدار تیم‌های ملی فوتبال بانوان هندوستان و چین تایپه در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود از ساعت ۱۷:۳۰ امروز یکشنبه به وقت تهران برگزار شود. این دو تیم در گروه ایران و چین هستند و رقیب مستقیم تیم کشورمان برای صعود ایران به مرحله بعد محسوب می‌شدند.
ساعاتی پیش از شروع بازی هند، میزبان با چین تایپه شایعاتی مبنی بر لغو این مسابقه از سوی خبرنگاران محلی گزارش شد و لحظه به لحظه شدت گرفت.
«مارکوس مرگولو» سردبیر ورزشی Times of Indiaیکی از نفراتی بود که خبر از احتمال لغو این مسابقه و بازنده شدن تیم هند داد. مارکوس در توییتر خود نوشت: «موارد مثبت کوید ۱۹ در تیم ملی هند به این معنی است که میزبان ممکن است بازیکنان کافی برای بازی مقابل چین تایپه نداشته باشد. طبق قوانین این می‌تواند به معنی انصراف از مسابقه در نظر گرفته شود. اما منتظر تأیید رسمی قبل از ساعت ۱۹:۳۰ (به وقت محلی) باشید.»
ابهام در برگزاری این مسابقه صدای خبرنگاران هندی را به دلیل عدم شفاف سازی فدراسیون هندوستان در مورد شرایط کرونایی این تیم در آورد. این موضوع حتی تا دقایقی پیش از شروع مسابقه ادامه داشت؛ زمانی که بازیکنان چین تایپه و داوران بازی برای گرم کردن وارد زمین شدند اما هیچ نشانه‌ای از حضور هندی‌ها در زمین نبود.
در این ارتباط «زنیا» یکی از خبرنگاران هندی بود که از عدم اعلام شرایط مسابقه و سیاست فدراسیون هندوستان انتقاد و اعلام کرد ۱۰ دقیقه مانده تا شروع بازی هنوز مشخص نیست دیدار چین با هند برگزار می شود یا نه. این خبرنگار همچنین به این بهانه به میزبانی هند در مسابقات قهرمانی آسیا کنایه زد!

کرونا بازی چین تایپه و هند را لغو کرد/ ۳ امتیاز برای رقیب ایران

مارکوس همان خبرنگاری که ابتدا احتمال لغو بازی و سپس خبر قطعی عدم برگزاری مسابقه را مخابره کرده بود، در واکنش به انتقادها از عدم اطلاع رسانی کنفدراسیون آسیا و فدراسیون هند نوشت: «نه AFC و نه فدراسیون هند نمی توانند طبق قانون قبل از ساعت ۷:۳۰ (ساعت شروع بازی به وقت محلی) بیانیه ای بدهند.»

کرونا بازی چین تایپه و هند را لغو کرد/ ۳ امتیاز برای رقیب ایران

در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ساعت مقرر (۷:۳۰ به وقت هند) بیانیه رسمی خود را درباره این مسابقه و عدم شرکت هند مقابل چین تایپه صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تایید کرده است که مسابقات جام ملت‌های آسیا زنان AFC هند ۲۰۲۲ بین چین تایپه و هند امروز برگزار نشد. پس از چند مورد مثبت کووید- ۱۹، هند نتوانست حداقل ۱۳ بازیکن مورد نیاز را برای بازی گروه A مقابل چین تایپه اعلام کند. مطابق با ماده ۴.۱ "قوانین ویژه قابل اعمال در مسابقات AFC در طول همه‌گیری کووید-۱۹" (قوانین ویژه)، هند نتوانست در مسابقه شرکت کند و مفاد کامل ماده ۴.۱ اعمال خواهد شد. علاوه بر این، ناتوانی هند برای شرکت در این مسابقه همچنین باعث ایجاد ماده ۶ از مقررات جام ملت های آسیا ۲۰۲۲ هند در AFC می شود.»
به این ترتیب، هند از ادامه بازیها کنار گذاشته شد و نتیجه بازیهای این تیم یعنی تساوی ارزشمند ایران با هند حذف شد.
در این گروه سه تیم چین، چین تایپه و ایران باقی ماندند.
چین تایپه آخرین حریف تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله گروهی است و دو تیم روز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. پیروزی تیم ملی ایران مقابل چین تایپه برای صعود مهم است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها