به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۱۷۲۸۱

قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد

قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
گروه اقتصادی: مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۹ هزار تا ۳۱ هزار تومان است. حبیب اسداله نژاد افزود: روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که ۵۰۰ تن بیش از نیاز کشور است.
 
طبق گفته مسئولان انجمن و تشکل‌ها روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن مرغ مصرف نیاز کشور است که با توجه به جوجه ریزی صورت گرفته، عرضه مازاد بر تقاضاست.مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: با توجه به تامین صد درصدی نیاز کشور از محل تولید داخل، نگرانی از بابت قیمت تا پایان سال نداریم.
 
بنابر آمار سامانه سماصط در آبان ۱۲۷ میلیون قطعه، آذر ۱۳۰ میلیون  قطعه و دی ۱۳۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.به گفته اسداله نژاد با وجود آنکه ۱۰ درصد قیمت تمام شده تولید را جوجه یک‌روزه تشکیل می‌دهد، اما به رغم عرضه جوجه با نرخ ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان، هر کیلو مرغ ۲ تا ۳ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.
 
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو مرغ ۲۸ هزار تا ۳۱ هزار تومان، ران مرغ ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان، سینه مرغ ۶۵ هزار تا ۶۸ هزار تومان، فیله مرغ ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و ران مرغ بدون پوست ۴۵ هزار تومان است که کماکان بالاتر از نرخ مصوب قطعه بندی وزارت جهاد عرضه می‌شود.
برچسب ها: قیمت مرغ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها