کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرق سرماخوردگی و امیکرون در چیست

4 بهمن 1400 ساعت 11:49


گروه علمی:از آنجایی که سرماخوردگی و اومیکرون علائم مشابهی دارند باعث می شود مردم این بیماری را جدی نگیرند.بر اساس آمار، علائم مبتلایان به گونه اومیکرون که در یک نرم افزار در انگلیس ثبت شده است،‌ نشان می‌دهد رایج‌ترین علائم شامل آبریزش بینی، سردرد، خستگی شدید یا خفیف، عطسه و گلودرد است و همین امر تشخیص اومیکرون را دشوار می کند.


در این مطالعه آمده است با توجه به اینکه اومیکرون اغلب با سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود، افراد باید به محض احساس علائم مشابه سرماخوردگی، در منزل بمانند و از تردد در سطح اجتماع اجتناب کنند.در ادامه گزارش آمده است علائم اومیکرون به سرماخوردگی شباهت بیشتری دارد تا آنفلوآنزا و به همین دلیل ممکن است جدی گرفته نشود.

بر اساس مطالعات عفونت ناشی از اومیکرون خفیف‌تر از دلتاست و احتمالا منجر به بستری‌ شدن در بیمارستان نمی‌شود؛ از طرفی تزریق دز یادآور برای افزایش ایمنی در برابر این سویه الزامی است.در حال حاضر سویه اومیکرون در انگلیس و آمریکا گونه غالب است و انتظار می‌رود به زودی به گونه غالب بین‌المللی تبدیل شود.

محققان آفریقای جنوبی چندی پیش گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان جهانی بهداشت این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.این نهاد بین المللی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: موارد ابتلا به اومیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت ۲ برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب بوده، برخوردار است.


کد مطلب: 317303

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/317303/فرق-سرماخوردگی-امیکرون-چیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir