کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زمین‌لرزه ایران را ۶۲۰ بار لرزاند

4 بهمن 1400 ساعت 12:36


گروه جامعه: بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در دی ماه ۱۴۰۰ نواحی مختلف ایران شاهد بیش از ۶۲۰ زمین‌لرزه بوده که بزرگترین آنها در استان کرمان رخ داده است.
 

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در دی‌ ماه ۱۴۰۰ تعداد ۶۲۷ زمین‌لرزه را ثبت کردند. این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند. در دی‌ ماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آن‌ها در تاریخ بیست و پنجم دی ماه ۱۴۰۰ با بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین حوالی سیرچ استان کرمان رخ داده‌ است.
 
از لحاظ آماری ۵۴۱ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از ۳، تعداد ۷۲ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳ و ۴، تعداد ۱۲ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و تعداد ۲ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۵ و ۶ بوده‌است. از این تعداد، استان خراسان رضوی با ۸۶ زمین‌لرزه ثبت شده بالاترین تعداد زمین‌لرزه را در کشور داشته است و پس از آن استان‌های کرمان با ۷۳ و اصفهان با ۵۸ زمین‌لرزه قرار دارند.مرکز لرزه‌نگاری کشوری در دی‌ماه امسال تعداد ۱۱ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرد که بزرگترین آنها حوالی ارجمند با بزرگی ۳.۵ بوده‌است.


کد مطلب: 317316

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/317316/زمین-لرزه-ایران-۶۲۰-بار-لرزاند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir