به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۳۱۷۳۵۸

جامع‌ترین راهنمای خرید نهال گردو پربار در بهمن‌1400

گروه کسب و کار: هزینه ی احداث باغ گردو با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور اکنون در بهمن 1400، به نسبت پارسال همین زمان با افزایش چشم گیری رو به رو شده است. کافیست نگاهی به قیمت نهال گردو در ارقام بذری و یا پیوندی با قیمت نهال گردوی پارسال در همین زمان نمایید.
کشاورزی
کشاورزی
 هزینه ی قیمت خرید بهترین نهال گردو پیوندی یا قیمت خرید نهال گردو بذری اولین و آخرین هزینه ی یک باغدار و کشاورز نخواهد بود و کشاورز با هزینه هایی همچون:
•    اجاره ی زمین کشاورزی مناسب پرورش نهال گردو،
•    تهیه آب مناسب جهت پرورش درخت گردو
•    تهیه خاک مناسب
•    تهیه کود با کیفیت
•    سم پاشی استاندارد
•    هرس مناسب درختان گردو
•    و....
بی شمار هزینه هایی که در جهت پرورش نهال گردو می بایست کشاورز متقبل شود. از همین روی انتخاب و خرید بهترین نهال گردو که توانایی جبران این هزینه های جانبی را داشته باشد بسیار مهم و ضروری می باشد.

انتظاراتی که باید از یک نهال گردوی مناسب داشته باشید چیست؟
بهتر است کمی با واقعیت رو به رو شویم. درست است که کشاورزی در برخی شاخه ها یکی از مشاغل پرسود محسوب می شود، اما می بایست با صرف زحمات فراوان، صبور هم باشید. از نهال گردوی چند ساله نمی توان انتظار باردهی چند صد کیلویی را داشت. نهال های گردو اغلب برای رسیدن به بلوغ نیازمند گذشت زمان می باشند.
یک نهال گردو در حدود 7 تا 10 سال زمان نیاز دارد تا به بلوغ کامل برسد و باردهی حداکثری خود را به نمایش بگذارد. پس اگر هم قرار باشد سودهی صورت گیرد، در سال های بلوغ درخت گردو خواهد بود.
حال که این پیش زمینه را پیدا کردیم بیاید به نقل از آریا نهال و ویکی پدیا به برسی معیار های انتخاب یک نهال گردوی پربار بپردازیم.

درخت گردو

آریا نهال یا ویکی پدیا هر دو توصیه می کنند از نهال گردو پیوندی استفاده کنید
نهال گردو پیوندی یا همان نهال گردو اصلاح شده، انقلابی در زمینه ی باغداری نوین در زمینه ی پرورش درختان گردو رقم زد. شاید برای شما هم جالب باشد که چرا از نهال گردو پیوندی به عنوان انقلاب یاد می شود. نهال گردو بذری که اکثر باغات گردو قدیمی را این نهال ها به خود اختصاص داده اند، با افزایش و کاهش باردهی در هر سال مواجه هستند. زیرا تعیین جنسیتی در نهال گردو بذری رخ نداده است و می تواند در سال بعد، تغییر جنسیت داده و با کاهش باردهی مواجه شود. کافیست پای درد و دل باغداران قدیمی گردو بنشینید تا به این صحبت یقین پیدا کنید.اما در مقابل نهال گردو پیوندی، با باردهی حدودا 2 تا 3 برابری به نسبت ارقام بذری و در مقابل با باردهی ثابت، انقلابی عظیم در باغات گردو رقم زد. از همین روی در سال های گذشته همواره کشاورزان و باغداران تمایل به خرید نهال گردو پیوندی کرده اند و نمی توان نقش عامل مقدار باردهی را نادیده گرفت.

دیگر مزایای نهال گردو پیوندی به نسبت نهال گردو بذری چیست؟
یک باغدار چه چیزی در طول عمر درختان گردوی خود می خواهد جز مقاومت در برابر سرما و بیماری های شایع درختان گردو؟ بله نهال گردو پیوندی به نسبت درخت گردو بذری مقاومت بسیار مناسبی در برابر سرما و آفات درخت گردو دارد. در گام بعد نهال گردو پیوندی عموما ارتفاع بسیار کمتری به نسبت ارقام بذری دارد. اگر باغات گردو قدیمی را مشاهده کرده باشید حتما ارتفاع قابل ملاحظه درخت گردو نظر شما را جلب کرده است. حال تصور کنید جه فصل برداشت سختی را کشاورز در زمان برداشت گردو خواهد داشت.با صرف زمان و هزینه ی قابل توجه، هر سال با کمی تلفات می بایست ثمره ی درختان گردو خود را برداشت نماید. اما در مقابل نهال گردو پیوندی با پایه ی متوسط، اغلب ارتفاعی که درخت گردوی بالغ پیوندی خواهد داشت، 7 الی 12 متر خواهد بود که در مقابل ارتفاع 25 الی 30 متری، عددی محسوب نمی شود!

نهال گردو

معایب نهال گردو پیوندی به نسبت نهال گردو بذری
می توان قیمت نهال گردو پیوندی را به نسبت نهال گردو بذری، یکی از معایب این درخت گردو عنوان داشت. نهال گردویی که پیوندی باشد اغلب در حدود 2 برابر ارقام بذری قیمت گذاری می شود. علت این تفاوت قیمت نهال هم مشخص است. این تفاوت به علت عمل پیوند زدن بر روی یک شاخه و نژاد برتر می باشد.می توان قیمت نهال گردو پیوندی را تنها معایب این نژاد گردو نام برد.

اما در آخر بهترین نهال گردو پیوندی و بذری چه ارقام را شامل می شود؟
بهتر است کلاف سردرگم انتخاب نهال گردو را به سر انجام برسانیم. بهترین نهال گردو با توجه به آب و هوای جغرافیایی محل زندگی شما تعیین می گردد. این به آن معناست که باید ابتدا ارتفاع محل کاشت خود را بسنجید و با توجه به اینکه در چه نوع آب و هوایی قرار دارید، اقدام به خرید نهال گردو نمایید.

به طور کل آب و هوای ایران شامل 3 دسته ی:
1.    آب و هوای گرمسیر
2.    آب و هوای سردسیر
3.    آب و هوای معتدل
حال در این 3 آب و هوای بهترین نهال گردویی که می توانید خرید و کاشت نمایید شامل:
آب و هوای گرمسیر: نهال گردو پکان پیوندی / نهال گردو محلی
آب و هوای سردسیر: نهال گردو فرنور پیوندی، نهال گردو چندلر پیوندی / نهال گردو تویسرکان بذری
آب و هوای معتدل: نهال گردو چندلر پیوندی / نهال گردو خوشه ای بذری / نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا نهال

چگونه از جدید ترین قیمت نهال گردو مطلع شویم؟
تنها وب سایتی که در حال حاظر به صورت آنلاین امکان مشاهده ی قیمت نهال گردو در آن فراهم شده است، آریا نهال است که کافیست با مراجعه به برگه ی انواع نهال گردو، به مشاهده ی مشخصات، تصویر و قیمت نهال گردو نمایید.
قیمت ارقام نهال گردو بسته به سن نهال، جنس پایه و نژاد آن، از 120.000 هزار تومان الی 250.000 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

نتیجه گیری نهایی در رابطه با خرید نهال گردو
بهتر است خرید نهال گردوی خود را به دور از هیجان و با سنجیدن تمامی جوانب صورت دهید. اگر توانایی پرداخت هزینه ی نهال گردو پیوندی را دارید در خرید نهال آن تردید نکنید.
شاید کاشت چند نهال گردو در باغچه ای نیاز به برسی زیادی نداشته باشد، اما احداث باغ گردو نکات زیادی دارد که نیاز به برسی می باشد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت نهالستان آریا نهال نسبت به برسی و خرید نهال گردو اقدام نمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها