به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۳۱۷۳۹۵

روسیه،اعتباری برای بایدن قائل نیست

روسیه،اعتباری برای  بایدن قائل نیست
گروه بین الملل: وزیر خارجه سابق آمریکا هشدار داد که دولت جو بایدن باید اقداماتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که ولادیمیر پوتین موضع آمریکا را درخصوص تجمیع نیروهای روسی در مرز اوکراین جدی می‌گیرد.
 مایک پامپئو،  در پاسخ به این سوال که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چگونه می‌تواند درخصوص تجمیع نیروهای روسی در مرز اوکراین و درآستانه "حمله روسیه" به همسایه‌اش اوکراین تنش زدایی کند، پاسخ داد که فرصت مناسب برای آمریکا مدت‌هاست که گذشته است.پامپئو اظهار کرد: اقدام سخت و واقعی بازدارندگی می‌توانست مدت‌ها پیش یا یک سال پیش اتفاق بیفتد. وقتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواستار تمدید پیمان استارت جدید شد، ما آن را بی دلیل به او دادیم. زمانی که ما افغانستان را به همان شکلی که شاهدش بودید، ترک کردیم. همه این موارد، موقعیت‌هایی بود که دولت آمریکا این شانس را داشت که بازدارندگی ایجاد کند. پوتین شاهد این موضوع بود.پامپئو افزود: من فکر می‌کنم طرف روسی، جو بایدن را به عنوان یک رئیس جمهور "قابل اعتماد و معتبر" نمی‌بیند.پامپئو همچنین از رئیس جمهور بایدن به خاطر اظهارات اخیرش انتقاد کرد؛ اظهاراتی که وی در آن میان "تهاجم جزئی" روسیه علیه اوکراین در مقابل "تهاجم تمام عیار" از نظر عواقبی که روسیه با آن مواجه خواهد شد، تفاوت قائل شد. بایدن بعدا توضیح داد و هرگونه تمایز را میان این دو مورد حذف کرد، اما پامپئو گفت که هنوز از چگونگی بیان آخرین بیانیه جو بایدن راضی نیست.پامپئو خاطرنشان کرد: اگر به صحبت‌های جو بایدن به دقت گوش دهید، متوجه تلاشش برای ماستمالی کردن اظهاراتش می‌شوید و صحبت‌هایش در این اظهاراتش هیچ گونه انسجامی ندارد. وقتی از دیپلماسی صحبت می‌کنیم، باید "شفاف" باشیم به خصوص اینکه در حال حاضر در عصر سایبری و فناوری زندگی می‌کنیم و اوضاع از آنچه که در جنگ جهانی دوم مشاهده می‌شد، تفاوت دارد.


 
برچسب ها: جو بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها