به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۳۱۷۳۹۹

بزرگترین نفوذ هوایی چین به تایوان

بزرگترین نفوذ هوایی چین به تایوان
گروه بین الملل: وزارت دفاع تایوان از بزرگترین نفوذ نیروی هوایی چین از ماه اکتبر به منطقه دفاع هوایی خود خبر داد و گفت که جنگنده‌های تایوانی برای هشدار به این ۳۹ هواپیما و دور کردن آنها وارد عمل شدند.
تایوان بیش از یک سال است که از ماموریت‌های نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره خودگردان که غالبا در بخش جنوب شرقی منطقه شناسایی دفاع هوایی آن و در نزدیکی جزایر تحت کنترل تایوان موسوم به پراتاس است، گلایه می‌کند. چین، تایوان را بخشی از اراضی خود قلمداد می‌کند.وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، تازه‌ترین ماموریت هوایی چین شامل ۳۴ جنگنده و چهار هواپیمای جنگ الکترونیک و یک بمب‌افکن بود. این وزارتخانه با ارائه نقشه‌ای توضیح داد که این هواپیماها در منطقه شمال شرقی جزایر پراتاس به پرواز درآمدند و تایوان جنگنده‌هایی را برای دور کردن هواپیماهای چینی به پرواز درآورد و سامانه‌های موشکی برای نظارت بر آنها فعال شدند.  چین هنوز به این وقایع واکنشی نداشته است، اما در گذشته از این نوع تحرکات به عنوان مانوری با هدف حفاظت از حاکمیت این کشور یاد کرده است.  
در حالی که مشخص نیست چه مساله‌ای موجب شده تا چین چنین ماموریت تمام عیاری برگزار کند، نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن در حال برگزاری مانورهایی در دریای فیلیپین هستند، منطقه گسترده‌ای که آب‌هایی در سمت شرقی تایوان را در بر می‌گیرد. ناوگان اقیانوس آرام آمریکا یکشنبه اعلام کرد که این مانورها با حضور دو گروه ناو تهاجمی و با هدف "تمرین حفظ و حفاظت از یک منطقه هند-پاسیفیک آزاد و باز" برگزار می‌شود.

 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها