به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۳۱۷۴۱۲

لیست هشداروب آموز و ترفند پانزی

گروه کسب و کار: به گزارش وب آموزبه مدیریت محمد جرجندی متخصص مستقل جرایم سایبری ، ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه است.
لیست هشداروب آموز و ترفند پانزی
 در این تکنیک به سرمایه‌گذاران سودهایی داده میشود ، که از بهره های معمول بالاترند. البته همین سود از پول سرمایه‌گذاران بعدی تأمین می شود و کمپانی یا شخص دریافت‌کننده سرمایه ، نیازی به انجام فعالیت خاصی ندارد

تکنیک پانزی چیست؟                       
به جهت فهمیدن ترفند پانزی فرض کنید تبلیغاتی شروع شده ‌است که وعده سود های فوق‌العاده را برای سرمایه‌گذاران می‌دهد.
برای مثال، سود ۳۰٪ به صورت تضمینی و ماهیانه!
هدف اینگونه تبلیغات معمولا افرادی هستند که دانش عمیقی از سرمایه‌گذاری  و یا اصطلاحات آن ندارند.
اصطلاحات اغوا گرایانه که تأثیرگذار بنظر می‌رسند، البته اساساً بی‌معنی است و به جهت جلب توجه سرمایه‌گذاران بکار می‌روند. اصطلاحاتی همچون hedge futures trading، برنامه‌های سرمایه‌گذاری کلیدی ، بازدهی بالا (HYIP)، سود ثابت ماهیانه ،  سرمایه‌گذاری در کشور‌های دیگر که قوانین مالی مساعد تری دارند، خرید سهام های شرکت های بزرگ و .... ممکن است توسط این شرکت ها استفاد شود.
همینطور ادعا‌هایی همچون یک راهکار سرمایه‌گذاری منحصر به فرد که برای حفظ امنیت شرکت نمیتوانند آن را توضیح یا شرح دهند را در جهت مخفی کردن ماهیت واقعی شرکت به کار میبرند
شرکتهایی  که  با روش های پانزی سر مردم کلاه می گذارند ،در ابتدا به دنبال پیدا کردن افراد بی دانشی هستند تا به عنوان لیدرهای مجموعه  بتوانند سرمایه گذاربیشتری جذب کنند. 

 بعد از تمام این مراحل و پیشنهاد های اغواگرایانه تنها تعداد کمی سرمایه‌گذار حاضر میشوند که سرمایه گذاری کنند که معمولا با مبالغ کوچکی این کار را شروع می‌کنند‌.
۳۰ روز بعد، سرمایه‌گذار  ۳۰٪ سود اخذ می‌کند. در همین موقع، سرمایه‌گذار انگیزهٔ زیادی به جهت سرمایه‌گذاری مبلغ بیشتر پیدا کرده و کماکان که اخبار این اتفاق منتشر میشود بقیهٔ مردم  نیز ترغیب به سرمایه گذاری میشوند.
 که این اتفاق موجب هجوم سیل عظیمی از مردم بر اثر وعده های واحی این شرکت می‌شود.
اما انها نمیدادند که  سود پرداختی به سرمایه‌گذاران ابتدایی از محل سرمایه‌گذاری تازه‌وارد‌ها تامین می‌شود.
 
این تنها بخشی از نحوه کار و روشهای یک شرکت پانزی بود . در صورتی که این روزها ما با هزاران شرکت کلاهبردار که توسط افراد نزدیک به خودمان به ما معرفی میشوند طرف هستیم . این شرکت ها همیشه از یک روش استفاده نمیکنند و هرروز با روش های جدیدتری به سراغ مردم می ایند .
بنابراین، یکی از ابتدایی‌ترین مراحل ورود به دنیای رمز راز ها و سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال ، و برای جلوگیری از نابود شدن سرمایه خود به سایت لیست هشدار ارز های دیجیتال مراجعه کنید و حداقل قبل از سرمایه گذاری حتما در این سایت تحقیق کنید.
بنابراین، یکی از ابتدایی‌ترین مراحل ورود به دنیای رمز راز ها و سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال، و برای جلوگیری از نابود شدن سرمایه خود به سایت لیست هشدار وب آموز   با مدیریت محمد جرجندی کارشناس جرایم رایانه ای مراجعه کنید و حداقل قبل از سرمایه گذاری حتما در این سایت تحقیق کنید.
 
کانال وب آموز
آدرس لیست هشدار وب آموز
برای اطلاعات بیشتر وب سایت محققان مستقل جرایم رایانه ای ایران را ببینید و دنبال کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها