به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۳۱۷۴۳۶

حس ششم، کلید سلامتی انسان

حس ششم، کلید سلامتی انسان
گروه علمی:مطالعات جدید نشان می‌دهند حس ششم، نقشی اساسی در سلامت روان انسان دارد.
 مطالعات جدید نشان می‌دهند حس ششم، حسی بسیار قوی است که گوش کردن به این حس می‌تواند نقش کلیدی در سلامت انسان داشته باشد.اکثر مردم با حواس پنجگانه از جمله لامسه، بینایی، شنوایی، بویایی و چشایی آشنا هستند؛ اما بعضی از مردم نمی‌دانند که بدن انسان یک حس دیگر به‌ نام درک متقابل به‌طور همزمان نیز دارد.

درک متقابل به‌طور همزمان به‌عنوان احساس وضعیت داخلی بدن تعریف می‌شود. این حس می‌تواند آگاهانه و غیر آگاهانه باشد. این حس به انسان کمک می‌کند و سیگنال‌های داخلی بدن را که عملکرد‌های بدن توسط آن تنظیم می‌شود را مانند گرسنگی، تشنگی، دمای بدن و ضربان قلب درک و تفسیر می‌کند.

به این حس توجه زیادی نمی‌کنند؛ اما این حس در بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا تضمین می‌کند که هر سیستمی در بدن به‌خوبی کار می‌کند. حس درک متقابل در بدن کار خود را با هشدار دادن به انسان انجام می‌دهد.
برای مثال، هشدار دادن به انسان زمانی امکان دارد که بدن تعادل نداشته باشد یا انسان را زمانی‌ که احساس تشنگی می‌کند وادار به خوردن نوشیدنی می‌کند. زمانی که افراد احساس گرمای شدید دارند، از جای خود پرش می‌کنند.

حس درک متقابل به‌طور همزمان، برای سلامت روان بسیار مهم است. اهمیت آن به این دلیل است که به بسیاری از فرآیند‌های روانی از جمله تصمیم‌گیری، توانایی اجتماعی و رفاه عاطفی کمک می‌کند. رفاه عاطفی یا بهزیستی عاطفی عنصری است که تعیین می‌کند احساس خوبی داشته باشیم.
برچسب ها: حس ششم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها