کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در زمان ریزش بازار چه ارزهایی بخریم؟

تجارت نیوز , 5 بهمن 1400 ساعت 10:52


گروه اقتصادی: بازار رمزارزها درست مانند هر بازار مالی دیگر بالا و پایین دارد اما اگر منطقی باشیم نوسان این بازار از بازارهای دیگر بیشتر است. نوسان زیاد بازار رمزارزها برای معامله‌گران کوتاه‌مدت بسیار مناسب است اما هولدرهای ارز دیجیتال با ریزش بازار به شدت زیان می‌کنند.خبر بد این که اگر هولدر هستید هیچ راهی برای فرار از ریزش‌های ناگهانی بازار ندارید اما خبر خوب این است که می‌توانید با انتخاب سبد مناسب در بازار نزولی دوام بیاورید.اینکه دارایی خوب داشته باشید به این معنا نیست که رمزارز شما در زمان نزول بازار ریزش نمی‌کند بلکه به این معناست که زمانی که بازار بهبود پیدا کند رمزارز شما هم بهبود پیدا می‌کند.
 

بازاری وابسته به احساسات
اگر بخواهیم صادق باشیم بازار رمزارزها کاملا به بیت‌کوین وابسته است و احساسات بازار را هدایت می‌کند.
همبستگی بیت‌کوین با بازار رمزارزها ۱۰۰ درصد نیست اما این ارز دیجیتال روند بازار رمزارزها را تعبین می‌کند.
در چند روز گذشته بیت‌کوین به شدت ریزش کرده و حالا سوال اینجاست که کدام ارزهای دیجیتال برای خرید مناسب‌تر است؟

استراتژی معامله در بازار نزولی
هدف اولیه هر سرمایه‌گذاری کسب سود است. در بازار نزولی انتخاب ارزهای دیجیتالی که بتواند ارزش خود را حفظ کند و دوام بیاورد مهم‌ترین چیز است.بازدهی بازار رمزارزها در ۱۰ سال گذشته از اکثر بورس‌های دنیا و بازارهایی مانند طلا بسیار بیشتر بود و شاید همین موضوع باعث شود بسیاری فکر کنند سرمایه‌گذاری در این بازارها بسیار اسان است اما بد نیست بدانید که تقریبا ۱۷۰۰ ارز دیجیتال در دهه گذشته ارزش خود را به طور کامل از دست دادند.هرگز تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهید. اولین قدم در بازار نزولی این است که به سرمایه‌گذاری خود تنوع بدهید و با این کار می‌توانید از میزان زیان خود کاهش دهید.شما باید پروژه‌های مختلف ارزهای دیجیتال را در نظر داشته باشید و در بازار نزولی از هر کدام از این پروژه‌ها مقداری نگهداری کنید.

در بازار نزولی چه ارزهایی بخریم؟
این روزها بیش از ۱۶ هزار توکن در کوین‌مارکت‌کپ لیست شده و یک معامله‌گر نمی‌تواند تمام این توکن‌ها را بررسی کند اما بهترین راه بررسی آمارهایی مانند ارزش بازار، رتبه بازار و پروژه یک ارز دیجیتال است.در بازار نزولی نباید توک‌هایی که تازه عرضه اولیه شدند یا ارزش بازار کمی دارند خرید چون باعث می‌شود دارایی شما به یکباره از بین برود.بسیاری از کارشناسان عقیده دارد در زمان ریزش بازار بهتر است تمرکز سرمایه‌گذاران روی بیت‌کوین باشد.پروژه‌هایی مانند متاورس، وب۳، توکن‌های امنیتی و توکن ابزارها هم که این روزها به شدت مورد توجه جامعه جهانی هستند هم برای سرمایه‌گذاری مناسب‌اند.

چگونه ارزهای خوبی پیدا کنیم؟
در بازار نزولی اصلا نمی‌توان گفت کدام ارز دیجیتال از دیگری بهتر است.تنها ارزی که خود را ثابت کرده بیت‌کوین است. این ارز نوسان زیادی داشته اما به محض بازگشت بازار دوباره روند صعودی خود را آغاز کرده است.
دو راه برای پیدا کردن ارزهای دیجیتال خوب در بازار رمزارزها وجود دارد:
تحلیل تکنیکال: این نوع تحلیل به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا نقطه خوبی برای ورود به بازار رمزارزها پیدا کنند و شرایط بازار را بسنجند.
تحلیل فاندامنتال: تحلیل فاندامنتال تحلیلی است که مبانی اساسی و پروژه ارز دیجیتال را بررسی می‌کند. در این نوع تحلیل شما می‌تواند برگه سفید ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید. تحلیل بنیادین همان تعیین ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال و پتانسیل رشد آن است.

چگونه یک ارز دیجیتال را دقیق بررسی کنیم؟
نحوه بررسی دقیق ارزهای دیجیتال مانند بررسی یک استارت آپ است چون مجموع فعالیت‌‌های یک ارز دیجیتال به ایجاد یک نوآوری ختم می‌شود.برای اینکه بدانیم یک ارز دیجیتال می‌تواند در بازار نزولی دوام بیاورد یا نه باید معیارهای بلاکچین آن را بررسی کنیم. معیارهایی مانند نرخ هش، تعداد آدرس‌های فعال، ارزش تراکنش‌ها و کارمزد تراکنش‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد.یکی دیگر از مسایل مهم تجزیه و تحلیل برگه سفید ارزهای دیجیتال است که اطلاعات فنی ارز را توضیح می‌دهد.
 
برگه سفید یک ارز دیجیتال باید سوالاتی زیر را به شما پاسخ دهد:
پروژه چه کاری انجام می‌دهد؟
هدف پروژه چه چیزی است؟
این پروژه چه مشکلاتی را حل می‌کند؟
برخی از ارزهای دیجیتال اهداف بسیار بزرگی دارند و اگر این اهداف محقق شوند شما را به شدت پولدار می‌کنند.
قبل از خرید ارز دیجیتال چه سوالاتی را بپرسیم؟
یکی از معیارهای اساسی در بررسی ارزهای دیجیتال بزرگ داشتن رقیب است. مثلا اتریوم دومین ارز بزرگ بازار است اما سولانا روی کار آمده تعداد تایید تراکنش‌های سولانا بسیار بیشتر از اتریوم است.
یکی دیگر از موضوعات مهم در انتخاب یک ارز دیجیتال اعتبار تیم توسعه پشت پروژه است.
شما باید در رابطه با تیم توسعه به پاسخ سوالات زیر دست پیدا کنید:
بنیانگذاران پروژه چه کسانی هستند و سوابق علمی آن‌ها چیست؟
چه شرکت‌هایی از پروژه حمایت می‌کنند؟
چند نفر روی پروژه کار می‌کنند؟
جامعه آنها چقدر بزرگ است؟

علاوه بر تیم توسعه برنامه‌های ارز دیجیتال تیم بازاریابی هم به شدت مهم است و نباید نادیده گرفته شود.
یکی دیگر از ملاک‌ها مهم برای انتخاب ارز دیجیتال خوب نرخ هش است. بالا بودن نرخ هش می‌تواند از حملات سایبری به ارزهای دیجیتال جلوگیری کند و شبکه ایمن با نرخ هش بالا ساخته می‌شود.موضوع مهم دیگر مقدار کارمزد شبکه ارزهای دیجیتال است که اگر کامزد شبکه بالا باشد می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر جذب مشتری بگذارد.
هنگام خرید یک ارز دیجیتال همیشه به دنبال پاسخ این سئوال‌ها باشید:
این توکن برای چه استفاده می‌شود؟
حداکثر عرضه توکن چقدر است؟
این توکن قابلیت استیک کردن دارد؟
اثبات سهام است یا اثبات کار؟
همه مردم ارز دیجیتال می‌خرند اما فقط درصد کمی از آن‌ها می‌دانند چه چیزی خریدند. دارایی‌های دیجیتال اصولا پروژه‌ای دارند و پروژه هدف خاصی برای خود تعریف کرده است.


کد مطلب: 317511

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/317511/زمان-ریزش-بازار-ارزهایی-بخریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir