به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۳۱۷۵۳۰
رفتار ظالمانه با حیوانات در سرزمین اژد‌های زرد

چینی‌ها سگ را زنده در آب جوش می‌اندازند تا گوشت‌شان خوشمزه‌تر شود!

چینی‌ها سگ را زنده در آب جوش می‌اندازند تا گوشت‌شان خوشمزه‌تر شود!
گروه جامعه: هفته گذشته یکی از رسانه‌های جریان اصولگرا در پیشنهادی غیرانسانی و غیراخلاقی پیشنهاد داد سگ‌های بدون صاحب به چین صادر شوند، ترفندی تلخ برای اینکه به دلیل رفتار غیرانسانی با این حیوانات بی‌پناه شاهد اعتراضات مداوم گروه‌های حامیان حیوانات نبوده و کشتار این حیوانات به کشور دوست و برادر چین واگذار شود. 

پیشنهادی که مشخص است ارائه‌دهندگان آن به خوبی از آنچه بر سر این سگ‌ها در چین خواهد آمد و نحوه برخورد مردم این کشور با حیوانات آگاه بوده‌اند. به گزارش جامعه ۲۴ ، چینی‌ها از حیوانات گوناگونی برای تغذیه، تهیه دارو‌های سنتی چین یا محصولات عجیب‌وغریب استفاده می‌کنند. بنابرگزارش «CNN»، سالانه حدود ۱۰ هزار سگ در جشنواره گوشت سگ در چین کشته می‌شوند. همچنین بیش از ۱۵۰۰ گونه متفاوت از حیوانات برای تهیه دارو‌های سنتی چین مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این محصولات حیوانی می‌توان به شاخ کرگدن، مشک، پوست الاغ، صفرای خرس، فلس‌های پنگولین و ... اشاره کرد.

این رفتار‌ چینی‌ها صدمات بیشماری به این حیوانات وارد کرده و حتی برخی از گونه‌ها را در خطر انقراض قرار داده است. برخی از چینی‌ها، به‌ویژه مردمی که در مناطق جنوب غربی این کشور زندگی می‌کنند نسبت به رفتار‌های ظالمانه‌شان در حق حیوانات، بی‌تفاوت هستند و حتی این رفتار‌ها را بدون اشکال می‌دانند.

البته در مصاحبه‌هایی که با چینی‌ها در مورد خوردن گوشت انواع حیوانات شده است، برخی معتقدند که وقتی در سه سال ۱۹۵۹تا ۱۹۶۱، قحطی بزرگ چین رخ داد، مردم برای فرار از گرسنگی به همه‌چیزخواری، از لایه بیرونی درخت گرفته تا خاک، روی آوردند. هنوز خاطره آن قحطی در حافظه چینی‌ها هست. در آن سه سال که به «سه سال تلخ» معروف شده، بین ۱۵ تا ۴۵ میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.

از طرفی بیشتر مردم چین برای درمان برخی از بیماری‌های خود مانند سرطان، از دارو‌های سنتی که ریشه حیوانی دارند استفاده می‌کنند. بیشتر این به‌اصطلاح درمان‌ها در باور‌های غلط آن‌ها که از نسلی به نسل دیگر رسیده است منشاء دارد و مردم کورکورانه آن‌ها را پذیرفته‌اند.مشکل دیگری که وجود دارد، نداشتن آموزش‌های مورد نیاز درباره خوش‌رفتاری با حیوانات است. البته نسل جوان چین که در دهه ۱۹۸۰ به بعد متولد شده‌اند، به واسطه تحصیلات و تعامل با دنیای مدرن، با حیوانات رفتار بدی ندارند.

پرورش خرس برای کشیدن کیسه صفرا
پرورش خرس برای استخراج صفرا از کیسه صفرای آن‌ها به‌منظور ساخت دارو‌های سنتی در چین رواج دارد. برخی از حیوانات پستاندار، در اسارت به شدت صدمه می‌بینند و دچار بیماری می‌شوند. حتی برخی از آن‌ها به دلیل ناامیدی و اسارت به خود صدمه می‌زنند.در بیشتر مزارع پرورش خرس، خرس‌ها را در قفس‌هایی بسیار کوچک نگهداری می‌کنند و آن‌ها حتی نمی‌توانند سر پا بایستند. برخی از توله‌خرس‌ها از همان بدو تولد تا ۳۰ سال بعد در قفس مانده و هرگز آزاد نمی‌شوند.

توحش چینی‌ها نسبت به حیوانات اسیر
وجود باغ وحش‌ها، پارک‌های سافاری و سیرک‌ها غیرمعمول نیست و تقریبا کشور‌های دیگر هم از این مکان‌ها برای جذب توریست دارند، اما وضعیت حیوانات چین در این مکان‌ها بسیار ناراحت‌کننده است. بیشتر این حیوانات در شرایط بدی نگه داشته می‌شوند. بیشتر حیوانات وحشی مانند فیل‌ها تمام زندگی خود را با زنجیری بر پای خود می‌گذرانند.در باغ‌وحش‌ها و پارک‌های سافاری هم حیواناتی مانند گاو، الاغ، خوک و مرغ‌های وحشت‌زده را به محل نگهداری شیر و ببر‌های گرسنه می‌فرستند تا اسباب سرگرمی و تفریح بازدیدکنندگان این مکان‌ها را فراهم کنند.

زجرکش کردن سگ‌ها و گربه‌ها برای مصرف خوراکی
میلیون‌ها سگ و گربه در خیابان‌های چین سرگردان هستند. برخی از آن‌ها حیوانات خانگی بوده‌اند که صاحبان‌شان آن‌ها را رها کرده‌اند. زندگی برای سگ‌ها و گربه‌ها در چین بسیار خطرناک است. مردم چین به این حیوانات به چشم «آفت» نگاه می‌کنند.از طرفی تجارت این حیوانات در چین رواج دارد. در واقع سالانه حدود ۱۰ میلیون سگ و ۴ میلیون گربه به خاطر گوشت‌شان سلاخی می‌شوند. حمل‌ونقل این حیوانات و روش کشتار آن‌ها بسیار بی‌رحمانه است. بیشتر مواقع هنگام جابه‌جایی، دست‌ها و پاهایشان می‌شکند و تا مدت طولانی به آن‌ها آب و غذا داده نمی‌شود. در حقیقت این حیوانات تا لحظه مرگ بسیار شکنجه می‌شوند.

بیشتر مواقع سگ و گربه‌ها از خیابان‌ها جمع‌آوری و حتی اگر قلاده و صاحب داشته باشند، ربوده شده و به دست تاجران گوشت این حیوانات می‌افتند. گاهی سگ‌ها و گربه‌ها در مقابل یکدیگر با ضربات سنگین چماق کشته می‌شوند. بعضی مواقع هم این حیوانات را همانطور زنده زنده در آب جوش می‌اندازند تا پوست‌شان به‌راحتی از بدن‌شان جدا شود. البته برخی از حیوانات دیگر مانند خرچنگ، هشت‌پا یا ماهی‌ها را هم قبل از خوردن، زنده زنده در آب جوش می‌اندازند یا روی شعله آتش قرار می‌دهند. آن‌ها معتقدند، با این روش پخت، گوشت این حیوانات نه‌تنها تازه می‌ماند، بلکه به دلیل ترشح هورمون استرس، خوش‌طعم هم می‌شود. زجری که حیوانات، به‌ویژه سگ‌ها و گربه‌ها در این سرزمین متحمل می‌شوند، فراتر از باور است.مشکل دیگری که در این کشور وجود دارد این است که قانونی برای مصرف مواد غذایی بهداشتی و در عین حال جلوگیری از این نوع رفتار‌های بی‌رحمانه با حیوانات وجود ندارد.

فعالان حقوق حیوانات در چین
حامیان حقوق حیوانات در چین در تلاش‌اند تا به این وحشت پایان دهند. آن‌ها سال‌هاست به کمک این حیوانات آمده‌اند و برخی از این سازمان‌ها مدعی‌اند که از ۲۰ سال پیش تاکنون توانسته‌اند جان حداقل ۷۰۰ خرس را نجات دهند. این گروه با آموزش نسل جوان چین در تلاش هستند تا این قساوت و بی‌رحمی علیه حیوانات را متوقف کنند.
برچسب ها: حقوق حیوانات

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۲:۵۸
دین که نباشه هرکاری مجازه!!! حتی نابودی کشورهای دیگه مثل ....!!!!! (381947)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۴:۰۴
با درود فراوان

یک ایمیل براتون ارسال کردم. لطفا چک بفرمایید

سپاس گذارم 🙏 (381951)
mehriran
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۴:۴۴
چی بگم واله ... امروز سگ و گربه می خورن فردا معلوم نیست شاید خودشون رو هم تیکه تیکه کنن و بخورن . صد رحمت به کفتار . بر پدر و مادرت لعنت که این حیوون ای زبون بسته رو به این وضع فجیع زجرکش می کنید . ما رو باش رفتیم با چه هیولاهایی رفاقت می کنیم (381954)
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۴:۵۵
غربگدایان سگ پرست (381955)
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۰۷:۴۶
شرق گرایان انسان و حیوان آزار (381996)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۹:۰۹
ریشه ی برنامه های حیوان ستیزانه از جمله سگ و گربه داره معلوم میشه... تازه از نام دین هم برای این کارا سو استفاده می کنن... ظلم به یک موجود زنده در کدام دین و آیین اومده؟ (381961)
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۵
اونوقت با همچین آدمائی پیمان اخوت بیست و پنج ساله می بندیم. (381975)
خودمم نمیدونم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۱۰:۰۹
باز خوبه چینیا سگ میخورن .اینا که دارن ......... زنده زنده میخورن .
التماس تفکر (381997)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها