به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۳۱۷۵۸۵

ثبت ملی ۶ اثر تاریخی آذربایجان غربی

ثبت ملی ۶ اثر تاریخی آذربایجان غربی
گروه فرهنگی: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از ثبت ملی ۶ اثر تاریخی استان خبر داد.به گزارش ایسنا، جلیل جباری اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی محوطه" آغ‌داغ" اثر واجد ارزش فرهنگی و حمام "یولقون‌آغاج"  تکاب واجد ارزش فرهنگی-تاریخی و کلیسای" فقیه‌بیگلو" ارومیه واجد ارزش فرهنگی-تاریخی ثبت شدند.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: قلعه" بره‌سور "و کلیسای" موش‌آباد "ارومیه و قلعه" بابور کرد" شوط هم در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.وی ادامه داد: ثبت آثار تاریخی و فرهنگی دو مزیت کلی دارد؛ اول اینکه مالکیت اثر یا شیء مشخص و مبرهن می‌شود که از منظر حقوقی مالکیت از مهم‌ترین حقوق شناخته شده است، دوم اینکه با ثبت ملی اثر بر همگان معلوم می‌شود که حاکمیت یک کشور نسبت به حفظ و نگهداری آن اهمیت نشان داده و بر خود واجب می‌داند از آن حمایت و حفاظت کند و از نابودی یا سرقت و از بین رفتن آن با استفاده از مجریان قانون و ضابطین قضایی جلوگیری خواهد کرد.
برچسب ها: آثار تاریخی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها