به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۳۱۷۶۵۹

تویوتا امسال چند میلیون خودرو تولید می‌کند؟

تویوتا امسال چند میلیون خودرو تولید می‌کند؟
گروه اقتصادی:شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن امروز برنامه این شرکت برای تولید خودرو در سال 2022 را اعلام کرد. شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن امروز اعلام کرد در صورتی که کمبود قطعه در بازار جهانی از بین برود این شرکت خواهد توانست در سال 2022، 11 میلیون خودرو تولید و روانه بازار کند.روزنامه نیکی ژاپن به نقل از یک منبع آگاه گفت: البته رسیدن به این رقم بستگی به آن دارد که شاهد عرضه کافی قطعات یدکی الکترونیکی خودرو در بازار جهانی باشیم.

البته شرکت تویوتا اعلام کرده است که این رقم به صورت رسمی از سوی این خودروساز اعلام نشده و روزنامه نیکی به نقل از یک منبع آگاه این رقم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کرده است.تویوتا پیشتر گفته بود که فقط در ماه ژانویه 800 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد.تویوتا در سال 2020 توانسته بود 9.52 میلیون خودرو روانه بازار کند که متوسط ماهانه 800 هزار دستگاه بوده است و در این سال به بزرگ‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد. پس از تویوتا شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان قرار دارد که با تولید کمتر چند صدهزار دستگاه دومین خودروساز جهان به شمار می‌رود.

تویوتا همچنین اعلام کرده که در نیمه نخست سال 2021 توانسته 4 میلیون و 517 دستگاه خودرو روانه بازار کند که 32 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2020 بوده است. فروش تویوتا در آمریکا طی سال 2021 خوب بوده و مدل‌هایی نظیر کمری در این کشور از استقبال خوبی برخوردار بوده‌اند.
برچسب ها: تويوتا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها