به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۱۷۷۴۹

بهترین ایده‌های چیدمان مبل راحتی و مبل چستر (25 متر تا...)

گروه کسب و کار: ایده‌های چیدمان مبل راحتی تقریباً بی‌پایان است و نمی‌توانید برای آن محدودیتی در نظر بگیرید. اینکه بهترین ایده کدام است کاملاً بستگی به فضای اتاق شما و کاربردی که می‌خواهید دارد. در ادامه ایده‌هایی را بیان می‌کنیم که در فضاهایی با متراژ متفاوت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.در نهایت این شما هستید که بهترین ایده چیدمان مبلی راحتی یا مبل چستر خود را انتخاب می‌کنید و در صورت صرف زمان مناسب برای تحقیق، از انتخاب خود لذت خواهید برد.
بهترین ایده‌های چیدمان مبل راحتی و مبل چستر (25 متر تا...)
نکات چیدمان مبل راحتی در اتاق نشیمن که باید بدانید
زمانی که تصمیم به چیدمان مبل چستر یا مبل راحتی می‌گیرید، باید به یاد داشته باشید که از بزرگترین قطعه شروع کنید. این قطعه را در مقابل برجسته‌ترین المان اتاق که ممکن است هر چیزی باشد، قرار دهید. به‌عنوان مثلاً دیواری که تابلویی ارزشمند دارد یا دیواری که روی آن تلویزیون قرار گرفته است، مکان مناسبی به شمار می‌رود.
 


اگر فضای شما پنجره دارد، این مبل را در مقابل پنجره قرار ندهید، زیرا ممکن است جلوی عبور نور را بگیرد. به همین جهت در این فضا از المان‌های کوچکتری استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که هر مبل به یک میز دسترسی دارد که برای پذیرایی دچار مشکل نشوید.

چیدمان مبل راحتی در اتاق نشیمن کوچک
برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند بهترین کار چسباندن مبلمان به دیوار است، این کار را انجام ندهید. این کار فضای نامناسبی در وسط ایجاد می‌کند و کوچک بودن فضا را بیشتر نشان می‌دهد. سعی کنید مبلمان را به سمت مرکز قرار دهید که فضای باز بیشتری داشته باشید.

 
 
چیدمان مبلمان راحتی به‌صورت انعطاف پذیر
همیشه دست خود را برای تغییر چیدمان باز بگذارید. گوشه خالی را در نظر بگیرید که با صندلی سبک پر شود. این صندلی هر زمان که نیاز باشد، قابل جابه‌جایی است. همچنین برای میز پذیرایی از چهارپایه استفاده کنید که اگر مهمانتان بیشتر از ظرفیت مبلمان راحتی بود، در پذیرایی دچار مشکل نشوید.



چیدمان مبل روی فرش
برای اینکه فضای شما بزرگتر و یکپارچه به نظر برسد از یک فرش بزرگ استفاده کنید. به‌عنوان یک قانون یادتان باشد که تمامی مبلمان باید روی فرش قرار بگیرند. اگر فرش شما به‌اندازه کافی بزرگ نیست، مطمئن شوید که حداقل پایه همه مبل‌ها روی آن قرار گرفته است.


 
چیدمان مبل راحتی در اتاق نشیمن بزرگ
اگر فضای شما بزرگ است باید از استراتژی متفاوتی برای چیدمان استفاده کنید. چیدمان مبل چستر باید به‌گونه‌ای باشد که فضا را بیش از حد بزرگ و سرد نشان ندهد. در واقع شما باید فضا را به‌گونه‌ای بچینید که گرم و صمیمی باشد. اتاق را به دو بخش تقسیم کنید. به‌گونه‌ای که دو فضا ایجاد شود. فضای نخست برای مکالمه و فضای دوم مسیری بین مبلمان است. همچنین قرار دادن یک مبل پشت به این فضا، جدایی را تاکید می‌کند.


 
چیدمان برای استراحت
در اتاق نشیمن فعالیت اصلی استراحت و تماشای تلویزیون است. به همین جهت باید برای راحتی چیدمان را انجام دهید. سعی کنید در چیدمان خود صندلی یا مبل‌های راحتی را در نظر بگیرید که برای شما فضای امنی را ایجاد کنند.



چگونه چیدمان مبل راحتی را انجام دهیم؟
در چیدمان مبل چستر باید اتاق را بخوبی بررسی کنید. در هنگام قرار دادن قطعات مطمئن شوید که نحوه عبور و مرور را در نظر گرفته‌اید. همچنین نقطه‌ای را به‌عنوان کانون قرار داده‌اید. بدین گونه فضای شما دلنشین‌تر می‌شود.
چیدمان متقارن
به یاد داشته باشید که تقارن باعث ایجاد احساس نظم در اتاق می‌شود. سعی کنید صندلی یا مبل‌های یکسان را مقابل یکدیگر بچینید که تعادل ایجاد شود. اگر مبل‌های شما یکسان نیست، سعی کنید المان‌هایی که نسبتاً وزن بصری یکسانی دارند را مقابل هم قرار دهید. همچنین سعی کنید دو سمت اتاق وزن بصری یکسان باشد.



روی منظره اصلی تمرکز کنید
نقطه کانونی را در نظر بگیرید. گاهی تلویزیون یا شومینه این نقطه را ایجاد می‌کند. مبل بزرگتر را در مقابل نقطه کانونی قرار دهید و سایر مبل‌ها را در اطراف بچینید.
شما تصمیم بگیرید که چیدمان مبل چستر چگونه باشد
در نهایت این شما هستید که باید بر اساس فضایی که دارید تصمیم بگیرید که چیدمان مبل راحتی چستر چگونه باشد و چه فضاهایی را قرار است با چیدمان خود ایجاد کنید. اما اگر در این زمینه مشکل دارید به سایت ایران دکور سر بزنید و از مشاورین مجرب آنان کمک بخواهید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها