به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۱۷۷۵۳

مستوفی‌فرد از پایه‌های فرهنگی کشور بود

مستوفی‌فرد از پایه‌های فرهنگی کشور بود
گروه فرهنگی: رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری طی پیامی با بیان تسلیت جهت درگذشت رضا مستوفی‌فرد، او را یکی از پایه‌های فرهنگی کشور نامید.به گزارش ایلنا، مصیب امیری (رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری) طی پیامی درگذشت پیشکسوت باستان‌شناسی رضا مستوفی‌فرد را به جامعه فرهنگ دوست ایران تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:
استاد مستوفی‌فرد سالیان دراز در راه پیشرفت باستان‌شناسی و حفاظت از آثار تاریخی ایران مجدانه تلاش کرد و سالیان متمادی به تربیت نسل باستانشناسی ایران همت گماشت بطوریکه حداقل سه نسل از باستان‌شناسی ایران به صورت مستقیم شاگرد وی بوده‌اند.تلاش‌های رضا مستوفی‌فرد باستان‌شناس و از پیشکسوتان دانش موزه‌داری در محافل ایرانی و خارجی برای اعتلای فرهنگ ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست. او یکی از افراد تاثیرگذار و فعال حوزه باستان‌شناسی ایران و از پایه‌های فرهنگی کشور بود.

استاد مستوفی‌فرد تا سال ۱۳۹۶ به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود ادامه داد به این ترتیب جامعه باستان‌شناسی و موزه داری ایران نزدیک به نیم قرن از خدمات وی بهره جست.ضایعه درگذشت و فقدان استاد رضا مستوفی‌فرد را به پیشکسوتان، اساتید، دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم.

گفتنی‌است، رضا مستوفی فرد متولد ۱۳۱۲ فارغ التحصیل رشته باستان‌شناسی از دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۴۵ نیز به استخدام این دانشگاه درآمد و به عنوان استادیار در گروه باستان‌شناسی مشغول به کار شد. وی در حفاری‌های متعدد باستان‌شناسی شرکت داشته که از جمله مهمترین آن‌ها شرکت در حفاری تپه مارلیک به سرپرستی دکتر عزت الله نگهبان و سرپرستی چند فصل کاوش آموزشی دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه تهران در دشت قزوین بوده است.وی همچنین از پیشکسوتان دانش موزه داری و مدرس این رشته بوده و جامع موزه داری کشور از خدمات او بهره‌ها برده است. از جمله خدمات رضا مستوفی فرد در عرصه موزه داری تلاش برای راه اندازی موزه مقدم است.
برچسب ها: رضا مستوفی‌فرد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها