به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۱۷۷۵۸

پلنگ باغ‌وحش ارم در جدال با مرگ و زندگی

پلنگ باغ‌وحش ارم در جدال با مرگ و زندگی
گروه جامعه: مدیر باغ وحش ارم از بیماری عفونی یک قلاده ماده پلنگی که سال۹۸ از پارک پردیسان به باغ وحش ارم منتقل شد، خبرداد.به گزارش ایسنا، در خرداد ماه ۱۳۹۸ یک قلاده پلنگ ماده به اسم«ماوی» درحالی‌که تنها دو ماه داشت از شکارچیان در شهرستان میانه آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد چون در دوماهگی از دامان طبیعت جداشده بود امکان بازگشت مجدد به زیستگاه را نداشت، به همین دلیل پس از کشف و ضبط به پارک پردیسان تهران منتقل شد و۷دی سال۱۳۹۸ از پارک پردیسان به باغ وحش ارم منتقل شد اما به گفته مدیر باغ وحش ارم این ماده پلنگ اکنون دچار بیماری حادعفونی شده است و حال مساعدی ندارد.

پرویز قندالی درباره وضعیت «ماوی» گفت: علت بیماری این ماده پلنگ، با کمک دانشکده دامپزشکی در حال پیگیری است و با توجه به  آزمایش‌های اولیه «ماوی» دچار یک عامل فوق حاد عفونی شده است.وی درباره اقداماتی که برای درمان «ماوی» انجام شده است، اظهارکرد: به دلیل اینکه «ماوی» نمی‌تواند غذا بخورد مدام در حال سرم‌درمانی و دریافت آنتی‌بیوتیک است. به دانشکده دامپزشکی نیز برای انجام سی‌تی‌اسکن منتقل شد و به‌طور کلی درحال درمان است.

مدیرباغ وحش ارم افزود: درحال حاضر منتظر جواب آزمایش‌های تکمیلی هستیم تا علت اصلی بیماری مشخص شود. فعلا طبق نتیجه آزمایشات اولیه یک عامل عفونی فوق حاد مرکز عصبی پلنگ را تحت تاثیر قرار داده است چون ماده پلنگ تشنج می‌کرد البته این موضوع در حال حاضر کنترل شده و در حال سرم درمانی است.

وی افزود: اینکه پلنگ ماده زنده بماند یا نه معلوم نیست.باید درمان ادامه داشته باشد و آزمایشات انجام شود.
قندالی در پایان تصریح کرد:از دیروز کارشناسان محیط زیست،دامپزشکان محیط زیست،سرگروه تیم - دکتر رستمی - حضور داشتند و امور را پیش می‌بردند و در حال حاضر نیز منتظر جواب آزمایشات هستیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها