به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۱۷۷۵۹

خاموشی های تهران ۸۴ برابر دبی!

خاموشی های تهران ۸۴ برابر دبی!
گروه اقتصادی: در حالی که کشور ما و ادارات برق کار اصلی شان زدن نامه به بخش های تولیدی برای اعلام قطعی برنامه ریزی شده است، اداره برق و آب دبی رکورد جهانی جدیدی را در میانگین قطع برق به ازای هر مشترک به دست آورده است.بر اساس ادعای مسئولان اداره برق و آب دبی، این امارت در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ‌۱.۴۳ دقیقه قطعی برق به ازای هر مشترک در سال ثبت کرده است، در حالی که این رقم برای شرکت های برق در کشورهای اتحادیه اروپا ۱۵ دقیقه است.

این عدد برای برای خراسان جنوبی و بر اساس آخرین آمار اعلامی ۹۹ دقیقه، برای یزدی ها ۶۳ دقیقه است. متوسط خاموشی برق تبریز ۲۰۰ دقیقه، برای تهرانی ها ۱۲۰ دقیقه بوده و قرار است با تمهیداتی که می اندیشند برای سال ۱۴۰۱ به ۸۰ دقیقه برسد.مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در مهرماه پارسال گفته بود: هم اکنون متوسط خاموشی‌ها در تهران ۱۲۰ دقیقه در سال است که این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰, به ۸۰ دقیقه کاهش خواهد یافت.
بر اساس یک ضرب و تقسیم ساده می توان حدس زد که قطعی برق در تهران ۸۴ برابر قطعی برق در دبی ( ۸۳.۹) است و یزدی ها در طول سال ۴۴ برابر ساکنان دبی خاموشی برق دارند.

محمد الطایر، مدیر عامل و مدیر عامل اداره برق و آب دبی، توضیح داد که استراتژی شبکه هوشمند این سازمان شامل ۱۰ برنامه است که در فاز کوتاه، میان مدت و بلند مدت تا سال ۲۰۳۵ تکمیل خواهد شد.وی گفت: این ۱۰ برنامه زیرساخت های اندازه گیری مصرف برق را هدف قرار داده که شامل زیرساخت های اندازه گیری برق، زیرساخت های اندازه گیری آب، مدیریت دارایی، اتوماسیون توزیع، زیرساخت های فناوری اطلاعات، اتوماسیون حمل و نقل، یکپارچه سازی سیستم ها و ارتباطات، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان بیش از دو میلیون کنتور هوشمند برق و آب را در دبی نصب کرده است که به افزایش بهره وری و منطقی کردن مصرف کمک می کند و به مشتریان امکان می دهد در هر زمان و از هر مکان بر مصرف خود نظارت کنند.

شایان ذکر است که درصد تلفات در شبکه های انتقال و توزیع برق در دبی در سال ۲۰۲۰ به ۳.۳ درصد در مقایسه با ۶-۷ درصد در اروپا و ایالات متحده آمریکا رقمی قابل تامل است. همچنین درصد تلفات در شبکه های آب ۵.۱ درصد است که این آمار با شاخص ۱۵ درصدی در آمریکای شمالی نشان از توجه ویژه دبی به این موضوع است.
گفتنی است در کشور ما بنا به اظهارات رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در ایران، سالانه حدود ۴۰ ترابایت ساعت تلفات برق داریم و بر اساس داده‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۱۲ درصد برق تولیدی در کشور در مرحله انتقال و توزیع از بین می‌رود.
برچسب ها: قطعی برق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها