کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تداوم آلودگی هوای پایتخت برای گروه‌های حساس

6 بهمن 1400 ساعت 12:38


گروه جامعه: با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۶ بهمن‌ماه) با توجه به حاکمیت جو پایدار و عدم وزش باد موثر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد گرچه در ساعات پایانی روز با رشد ناپایداری جوی احتمال کاهش غلظت آلاینده‌ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با حاکمیت جو پایدار و عدم وزش باد مؤثر تا صبح روز چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. در طول روز نیز شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه  (۶ بهمن ماه) همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مورد انتظار است.با رشد ناپایداری و افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. اگرچه با آغاز تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده شده است و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

رشد تدریجی ناپایداری جوی و احتمال بارش پراکنده در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند همچنین با عدم وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه ( ۷ بهمن ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۷ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.


کد مطلب: 317762

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/317762/تداوم-آلودگی-هوای-پایتخت-گروه-های-حساس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir