به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۳۱۷۷۷۳

امروز آخرین مهلت ثبت نام جاماندگان ارشد

امروز آخرین مهلت ثبت نام جاماندگان ارشد
گروه جامعه: جاماندگان از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ششم بهمن می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.به گزارش ایسنا، اطلاعات متقاضیان ثبت‌نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و هفتمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور که در زمان مقرر (از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ آذر) در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند تا ساعت ۲۴ امروز ششم بهمن به منظور مشاهده و ویرایش بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  در دسترس داوطلبان قرار دارد.
 
متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و اصلاحات مربوط به آن مندرج دراطلاعیه مورخ ۲۳ آذر که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس است، نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.
همچنین به منظور مساعدت و همراهی با متقاضیانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده ‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که در بازه زمانی فوق بتوانند نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است در روزهای دوشنبه ۲۶ و سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

سطح سئوالات امتحانات اختصاصی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱  التحصیل فارغ و تجربیات حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی می باشد.

برای آن دسته از مجموعه های امتحانی که دارای آزمون تشریحی و یا دارای آزمون عملی نیز در برخی از دروس می باشند. آزمون در دو مرحله برگزار می شود که در این مجموعه ها منحصرا متقاضیانی که در آزمون تستی رشته مربوط شرکت و با توجه به حدنصاب نمره علمی مربوط مجاز انتخاب رشته باشند حق شرکت در آزمون مرحله دوم دروس مربوطه به مجموعه امتحانی را خواهند داشت.

وضعیت برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از مجموعه های دارای آزمون عملی،‌با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع موسسات پذیرنده دانشجو در این مجموعه ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

گزینش نهایی در هر یک از مجموعه های امتحانی از بین متقاضیانی که حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون احراز کرده باشند با توجه به ضوابط مربوط انجام خواهد شد.  در این راستا، برای فارغ التحصیلان رتبه اول مقطع کارشناسی حداکثر معادل ۱۰ درصد  ظرفیت در هر کد رشته محل تحصیل مقطع بالاتر بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان، به حائزین شرایط اختصاصی داده خواهد شد.

طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ حد نصاب نمره علمی در هر رشته گرایش در تمامی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد بزرگتر و یا مساوی ۵ است. بنابر استناد به این مصوبه متقاضیان در کد ضریب هایی که مجاز به انتخاب رشته شده اند بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناس انجام خواهد گرفت.اعمال ۲۰ درصد معدل کارشناسی بر اساس  مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی خواهد بود و در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل کاردانی و کارشناسی ناپیوسته لحاظ خواهد شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها