به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۱۷۸۱۵

رضا مستوفی‌فرد به خاک سپرده شد

رضا مستوفی‌فرد به خاک سپرده شد
گروه فرهنگی: رضا مستوفی‌فرد، باستان‌شناس پیشکسوت و مدرس موزه‌داری امروز (چهارشنبه ششم بهمن‌ماه) در آرامگاه خانوادگی‌اش در امام‌زاده ینگه امام هشتگرد به خاک سپرده شد.به گزارش ایسنا، رضا مستوفی‌فرد بعد از ۵۱ سال تلاش در حوزه موزه‌داری و باستان‌شناسی، صبح سه‌شنبه پنجم بهمن‌ماه به علت کهولت سن و در ۸۸ سالگی درگذشت. او روی محوطه‌های تاریخی متعددی از جمله مارلیک و دشت قزوین کاوش کرده بود.
 
در مراسم تشییع پیکر مستوفی‌فرد که به خاطر شیوع سویه «امیکرون» کرونا با حداقل افراد برگزار شد، جبرییل نوکنده ـ ریس کل موزه ملی ـ، مرتضایی ـ رییس پژوهشکده باستان‌شناسی ـ به نمایندگی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، مصطفی  ده‌پهلوان ـ رییس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران ـ به نمایندگی از دانشگاه تهران، علی صدرایی ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ، رضا خلج ـ مدیر میراث فرهنگی ساوجبلاغ ـ، فرزان احمدنژاد ـ نماینده جامعه باستان‌شناسی ایران ـ علیرضا طهماسبی، به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه تهران و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در کنار خانواده او حضور داشتند.

رضا مستوفی‌فرد پنجم آبان ۱۳۱۲ شمسی در محله امیریه تهران به دنیا آمد. از دبیرستان دارالفنون دیپلم گرفت و در دانشگاه تهران رشته باستان‌شناسی خواند. او برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و از دانشگاه پنسیلوانیا مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفت و از سال ۱۳۴۵ به استخدام دانشگاه تهران درآمد و در ادامه به عنوان استادیار در گروه باستان‌شناسی دانشگاه مشغول به کار شد. او را که در حفاری‌های متعدد مانند حفاری تپه مارلیک به سرپرستی عزت‌الله نگهبان حضور داشت و سرپرستی چند فصل کاوش آموزشی دانشجویان رشته باستان‌شناسی دانشگاه تهران در دشت قزوین بر عهده او بود، از پیشکسوتان عرصه باستان‌شناسی ایران می‌دانستند که بسیاری از باستان‌شناسان بنام از شاگردانش بودند.
 
برچسب ها: رضا مستوفی‌فرد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها