به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۳۱۷۸۳۷

لهستان یک میلیون آسترازنکا به ایران اهداء کرد

گروه جامعه: دومین محموله یک میلیون دُزی واکسن ضد کرونای آسترازنکا، اهدایی دولت لهستان، روز سه‌شنبه پنجم بهمن وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد.
لهستان یک میلیون آسترازنکا به ایران اهداء کرد
هرچند به گزارش منابع داخلی و خارجی هدف از اهدای این واکسن‌ها «پویش واکسیناسیون پناهندگان افغان ساکن ایران» است، خبرگزاری دولتی ایرنا روز چهارشنبه در این زمینه نوشت: «اعتقاد بر این است که این اهدا به پیشبرد برنامه ملی واکسیناسیون جهت کاهش وضعیت اضطراری در خصوص جمعیت ایران نیز کمک خواهد کرد». این در حالی است که ایرنا در بخش دیگری از خبر خود گفته که «تمام این محموله به منظور حمایت از پویش واکسیناسیون پناهندگان افغان ساکن ایران است». وزارت خارجه لهستان نیز روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد که واکسن‌های اهدایی، برای «پناهجویان افغان ساکن ایران» است. این واکسن‌ها با کمک کمیسیون اروپا و در پاسخ به درخواست جمهوری اسلامی «در خصوص حمایت از تلاش‌های خود به نفع پناهندگان» به ایران اهدا شده است. نخستین محموله واکسن‌های اهدایی لهستان شامل یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا روز ۲۲ مهر به ایران تحویل شده بود.
ارسال این محموله‌ها به ایران در حالی انجام می‌شود که به نوشته خبرگزاری رویترز، لهستان روز چهارشنبه با ۵۳ هزار و ۴۲۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ بالاترین آمار روزانه ابتلا از زمان آغاز همه‌گیری کرونا را تجربه کرد. افغان‌ها بیشترین جمعیت مهاجران قانونی و غیرقانونی در ایران را تشکیل می‌دهند. بر اساس آخرین آمار وزارت امور مهاجرین افغانستان در بهمن پارسال، دو و نیم میلیون نفر از اتباع این کشور در ایران به‌سر می‌برند و پیش‌بینی می‌شود که موج مهاجرت شهروندان این کشور از مبادی غیر رسمی به دنبال به قدرت رسیدن طالبان در این کشور افزایش یابد. جمعیت هلال احمر ایران اردیبهشت امسال برای واکسیناسیون اتباع افغان، از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درخواست دو میلیون دُز واکسن کرده بود. پس از آن روز ۲۵ شهریور امسال خبر رسید که دومین محموله از واکسن‌های اهدایی دولت اتریش، شامل یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا، ویژه مهاجران افغان وارد ایران شده است. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا، پیش از این گفته بود که تنها در صورت تحویل واکسن از سوی کشورهایی که اتباع آن‌ها در ایران به ‌سر می‌برند، این افراد «واکسن رایگان» دریافت خواهند کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها