به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۳۱۷۸۳۹

«متری شیش و نیم» نامزد جایزه سزار شد

«متری شیش و نیم» نامزد جایزه سزار شد
گروه فرهنگی:فهرست نامزد‌های چهل و هفتمین دوره جوایز سینمایی "سزار" موسوم به اسکار سینمای فرانسه با حضور فیلم «متری شیش و نیم» در شاخه بهترین فیلم خارجی اعلام شد.آکادمی فنون و هنرهای سینمایی فرانسه فهرست نامزدهای جوایز سالانه سزار را لحظاتی پیش اعلام کرد و فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی در شاخه بهترین فیلم خارجی (غیر فرانسوی زبان) این رویداد معتبر، نامزد دریافت جایزه شد.
 
«متری شیش و نیم» در کنار فیلم‌های «کوپه شماره ۶» ساخته «یوهو کاسمانن»، «ماشین منو بران» ساخته «ریوسوکه هاماگوچی»، «اولاین گاو» از «کلی رایکارد»، «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی «یوآخیم تریه»، «مادران موازی» ساخته «پدرو آمادوار» و «پدر» از «فلورین زلر» برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سزار ۲۰۲۲ رقابت می‌کنند.

«متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی از سوی کمپانی (Wild Bunch) و از تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۱ در فرانسه اکران شد و با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان فرانسوی به فروش ۱.۳ میلیون دلاری در این کشور دست یافت.

مراسم اعطای جوایز چهل و هفتمین دوره جوایز سینمایی سزار روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در پاریس برگزار می‌شود.
سینمای ایران پیش از این یک بار در سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی» موفق به کسب جایزه سزار بهترین فیلم خارجی شده است. همچنین داریوش خنجی برای فیلمبرداری «شهر کودکان گمشده» ساخته «ژان-پیر ژونه» و «مارک راکو» در سال ۱۹۹۶ و فیلمبرداری «عشق» ساخته «میشل هانکه» در سال ۲۰۱۳ نامزد کسب این جایزه شد.
فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی هم در سال ۲۰۱۴ در دو شاخه بهترین کارگردانی و فیلمنامه نامزد جایزه سزا بود و «تاکسی» از جعفر پناهی نیز در سال ۲۰۱۶ به جمع نامزدهای شاه بهترین فیلم خارجی این جوایز سینمایی راه یافت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها