به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۳۱۷۸۴۰
درخواست عضو جامعه مدرسین از رئیس‌جمهور:

مانع ورود زنان به ورزشگاه‌ها شوید!

گروه سیاسی: رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رییس‌جمهور، ورود زنان به ورزشگاه را «مخالف ارزش‌های اسلامی-ایرانی» دانسته و از وی خواست تا مانع اجرایی‌ شدن این تصمیم شود!
مانع ورود زنان به ورزشگاه‌ها شوید!
حجت‌الاسلام ولی‌الله لونی در این نامه نوشته که طرح موضوع اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصمیمی «حاشیه‌ساز» است که با «رویکرد و منش» ابراهیم رئیسی، رئیس سابق قوه قضاییه و رئیس جمهور فعلی، «مطابقت ندارد». وی طرح این موضوع در دولت رئیسی را «موجب شگفتی بدنه انقلابی و متدین جامعه» عنوان کرده و مدعی شد که ورود زنان به ورزشگاه‌ها «اساساً برخلاف ارزش‌های اسلامی ایرانی بوده و در راستای نگاه ابزارمحور غرب به زن است.» لونی در ادامه خطاب به ابراهیم رئیسی یادآوری کرده است که علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی، انتظار مجمع مدرسین در قم از دولت وی این است که برای اصلاح «سیاست‌ها و عملکرد مخرب فرهنگی... گام‌های اساسی و بزرگی بردارد.» این روحانی به صراحت از رئیس‌ جمهوری ایران خواسته است که ضمن «جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم، بخش‌های مختلف دولت را از هرگونه اقدام حاشیه‌ساز و برخلاف اولویت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور منع و برحذر» دارد.
این نامه پس از درخواست‌های مکرر و هشدار جدی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، به فدراسیون فوتبال ایران در زمینه اقدام جدی برای رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها نوشته می‌شود. فیفا تهدید کرده در صورت برطرف نشدن چند مورد از جمله منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها تا ۱۱ اسفند امسال، فوتبال ایران به طور کامل تعلیق و از راهیابی به جام جهانی محروم خواهد شد. پیش از این، در تعدادی از بازی‌های تیم ملی ایران، تنها شمار کمی از زنان، آن هم به صورت گزینشی، اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کردند. در ماه‌های گذشته، رسانه‌های ایران به نقل از سرپرست امور زنان وزارت ورزش و جوانان نوشته بودند که «ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در کارگروه‌های مربوطه در حال بررسی است، ضمن اینکه زیرساخت‌هایی باید در استادیوم‌ها ایجاد شود تا حریم و شأن بانوان حفظ شود».
مریم کاظمی‌پور گفته بود:‌ «این موضوع در مراجع مختلف در حال بررسی است و با بخش‌های نظارتی و امنیتی و سایر مراجع اجرایی کشور که در این موضوع باید نظرشان کسب شود صحبت کردیم و جلسات تخصصی روند خوبی به خود گرفت.» با این حال شماری از رسانه‌ها  نوشته بودند که این موضوع «۲۰ سال» است که در ایران در حال برسی است و ابراهیم رئیسی باید در این باره تصمیم بگیرد و آن را ابلاغ کند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران به ویژه پس از حضور زنان سعودی در ورزشگاه ریاض برای تماشای بازی فوتبال تیم‌های فوتبال الهلال و پرسپولیس در مهرماه سال جاری، به تندی علیه منع ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها واکنش نشان دادند. تعداد زیادی از آنها یادآوری کرده‌ بودند که در حال حاضر، تنها حکومت ایران و گروه طالبان‌ حضور زنان در ورزشگاه‌ برای تماشای چنین رقابت‌هایی را ممنوع می‌دانند.

متن  نامه ولی‌الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت آیت الله دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران -دام عزه-
سلام علیکم
تصدی سمت ریاست جمهوری توسط حضرت عالی، بارقه‌های امید را در دل دلسوزان نظام بالا برد. روحیه جهادی و تلاش‌های شبانه روزی جناب عالی در این مدت کوتاه، جهت برطرف کردن مشکلات مردم، نگرش قاطبه مردم به حاکمیت دینی را که در سالهای گذشته به شدت خدشه دار شده بود، تا حدود زیادی ترمیم کرده است. با این وجود در مواردی اندک، تصمیمات حاشیه‌ساز در مجموعه دولت گرفته می‌شود که با رویکرد و منش حضرت عالی مطابقت ندارد. مسئله اجازه ورود بانوان گرامی به ورزشگاه‌ها از آن جمله است.
مستحضرید این مسئله که مورد مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نیز قرار گرفته، نه تنها در ردیف مشکلات و مسائل دارای اولویت بانوان جامعه نیست بلکه اساساً برخلاف ارزش‌های اسلامی ایرانی بوده و در راستای نگاه ابزار محور غرب به زن است.
پرداختن به چنین موضوعاتی در زیر مجموعه دولت حضرت عالی، موجب شگفتی بدنه انقلابی و متدین جامعه که حامی شما بوده و هستند، می‌شود. از وزارت ورزش تحت مدیریت مستطاب‌عالی انتظار می‌رود تا در راستای دیدگاه‌های جنابعالی سیاست گذاری و اقدام فرمایند.
دلسوزان کشور و مردم از دولت حضرت عالی انتظار دارند علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که اولویت امروز کشور است، در راستای اصلاح سیاست‌ها و عملکرد مخرب فرهنگی که در دولت قبل شدت یافت نیز گام‌های اساسی و بزرگی بردارد.
از این رو با توجه به استقامتی که از حضرت عالی در دفاع از ارزش‌ها سراغ داریم انتظار این است ضمن جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم، بخش‌های مختلف دولت را از هرگونه اقدام حاشیه ساز و برخلاف اولویت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور منع و برحذر دارید.
منتظر تصمیم انقلابی و شرعی وزارت ورزش و جوانان هستیم.
توفیقات روزافزون جناب عالی را از درگاه حضرت احدیت خواستارم.
ولی اله لونی
مدرس حوزه علمیه قم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۲۱:۰۶
الان که در اکثر کشورها زنان ورزشگاه میرن شان ندارن و یا شان آنها حفظ نشده؟ (381987)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۲۲:۱۷
عجب!!

اینها دست برنمیدارن از .......... و عقب ماندگی!! (381990)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها