کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیات حکم جدید نرگس محمدی اعلام شد

6 بهمن 1400 ساعت 18:44

گروه سیاسی: تقی رحمانی، فعال سیاسی مقیم پاریس و همسر نرگس محمدی، امروز چهارشنبه، ششم بهمن‌ماه، از جزئیات محکومیت تازه این فعال مدنی خبر داد.


نرگس محمدی روز سه‌شنبه سرانجام توانست در تماس تلفنی با خانواده خود در ایران، به شرح جزئیات این حکم تازه دادگاه بپردازد. بر اساس حکم صادر شده توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، این فعال مدنی به هشت سال و دو ماه زندان، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال تبعید از تهران، دو سال ممنوعیت فعالیت در نهاد و احزاب، دو سال ممنوعیت حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه (مخابراتی) محکوم شده است. این نخستین تماس تلفنی خانم محمدی با خانواده خود پس از انتقال به زندان قرچک ورامین است. رحمانی در پایان توییت اخیر خود یادآور شده که این حکم «بدوی» است و جدا از محکومیت پیشین نرگس محمدی صادر شده است. بنابراین حکم پیشین به قوت خود باقی است. او روز سوم بهمن در توییتی خبر داده بود که همسرش در یک دادگاه پنج دقیقه‌ای علاوه‌ بر مجازات حبس و شلاق، به دو سال «ممنوعیت از ارتباط مخابراتی» محکوم شده، اما سایر جزئیات این حکم را «مبهم» خوانده بود.
نرگس محمدی روز ۲۵ آبان در مراسم سوگواری در آرامگاه ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، بازداشت و پس از دو ماه بازجویی هفته گذشته به زندان قرچک ورامین منتقل شد. ندامتگاه شهر ری ویژه زنان، معروف به زندان قرچک، در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی تهران نزدیک شهرستان قرچک و در امتداد اتوبان تهران-ورامین قرار دارد. در پرونده قبلی که در ماه‌های اخیر علیه این فعال مدنی گشوده شده بود، اتهام‌هایی چون «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» و «تخریب شیشه‌ها» و «افترا» در مورد اتهام شکنجه‌گری و ضرب و جرح مطرح و او از بابت این اتهامات به «۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس تعزیری و دو فقره پرداخت مالی» محکوم شده بود.


کد مطلب: 317844

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/317844/جزئیات-حکم-جدید-نرگس-محمدی-اعلام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir