به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۱۷۸۴۶
افت محبوبیت بایدن تمامی ندارد

دونالد ترامپ نفر اول نظرسنجی انتخاباتی

دونالد ترامپ نفر اول نظرسنجی انتخاباتی
گروه بین‌الملل:  اکثریت چشمگیری از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه می‌خواهند دونالد ترامپ را مجددا ساکن کاخ سفید کنند. بر اساس نظرسنجی جدید هاروارد/هریس، ترامپ در رقابت اولیه، حمایت ۵۷ درصد رای‌دهندگان اصلی جمهوری‌خواه را دارد و ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا و مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهوری، با فاصله زیاد به ترتیب با ۱۲ و ۱۱ درصد آرا در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
نتایج این نظرسنجی که ابتدا در نشریه هیل منتشر شد، گواه دیگری است از این‌که دوره چهار ساله پرآشوب ترامپ در کاخ سفید که به شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و سنا منجر شد، هنوز محافل جمهوری‌خواه را از این ستاره سابق نمایش‌های واقع‌نمای تلویزیونی جمهوری‌خواهان دلسرد نکرده است. ترامپ هنوز رسما برنامه‌هایش برای راه‌اندازی سومین کارزار ریاست‌جمهوری‌ خود را اعلام نکرده اما بنا بر گزارش‌ها، در حال سبک‌سنگین کردن این موضوع است؛ زیرا نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالا به او در جلوگیری از بازرسی‌ قانونی بنگاه معاملات ملکی ترامپ و سایر موضوع‌ها کمک خواهد کرد.  اما اگر او در نهایت تصمیم بگیرد از عرصه سیاسی ریاست‌جمهوری کنار بکشد، دسانتیس و پنس ناگهان به مبارزات اولیه کوبنده و طولانی بر سر جانشینی او به عنوان پرچم‌دار جمهوری‌خواهان، وارد می‌شوند.
در پاسخ شرکت‌کنندگان این نظرسنجی به این سوال که اگر ترامپ نیاید، از چه کسی حمایت می‌کنید، دسانتیس شش امتیاز از پنس جلو بود و حمایت ۳۰ درصد از آنان را جلب کرد؛ در حالی که ۲۴ درصد پاسخ‌دهندگان از معاون سابق رئیس‌جمهوری حمایت کردند. تد کروز، سناتور تگزاس، نیز در این میدان رقابت ۱۴ درصد به دست آورد. با این حال شاید همین ۳۰ درصد برای دسانتیس کافی باشد، مخصوصا اگر تعداد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در انتخابات بدون ترامپ زیاد باشند.
روش جمهوری‌خواهان در انتخاب نامزد ریاست‌جمهوری‌ چنین است که اگر نامزدی بخواهد تایید تمام نمایندگان یک ایالت مفروض را به دست آورد، کافی است آرای اولیه زیادی داشته باشد. بیشتر نمایندگان بالقوه جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آشکارا اعلام کرده‌اند اگر ترامپ تصمیم بگیرد نامزد شود، با او رقابت نخواهند کرد، اما دسانتیس چنین حرفی نزده است. بر اساس گزارش‌های متعدد، رئیس‌جمهوری سابق که در سال ۲۰۱۸ خود با تایید دسانتیس در انتخابات اولیه جمهوری‌خواهان برای فرمانداری، او را به این مقام رساند، از این کوتاهی او در اعلام سرسپردگی دلخور است. رئیس‌جمهوری سابق در مصاحبه اخیر خود با شان هنیتی از فاکس نیوز، وجود هرگونه تنش را انکار کرد و گفت که با دسانتیس «رابطه بسیار خوبی»‌ دارد. این نظرسنجی نشان داد اگر ترامپ بیاید، هم‌اکنون در رقابت با رئیس‌جمهوری بایدن با رای ۴۰ تا ۶۰ درصدی جلوتر است و اگر کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، نامزد دموکرات‌ها شود هم ۳۹ تا ۴۹ درصد رای خواهد داشت.

افت محبوبیت بایدن تمامی ندارد
 بر اساس نظرسنجی جدید گروه پژوهشی پیو (Pew) که روز سه‌شنبه (۵ بهمن) منتشر شد، بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند رئیس‌جمهوری جو بایدن در اداره مسئولیت‌های خود موفق نبوده و محبوبیت بایدن بیش از پیش کاهش یافته است.
از هر ۱۰ آمریکایی، اندکی بیش از چهار نفر (۴۱ درصد) به آقای بایدن نمره قبولی دادند و ۵۶ درصد گفتند که رئیس‌جمهوری عملکرد خوبی نداشته است؛ به طوری که کاهش میزان محبوبیت او سه درصد است که با افزایش میزان نارضایتی از او در چهار ماه بین انتشار آخرین نظرسنجی موسسه پیو و ۲۵ ژانویه برابر است. همراه با این تغییر در میزان محبوبیت بایدن، حمایت از او در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست نیز در همین دوره زمانی بیشتر افت کرد و از ۶۷ درصد به ۶۰ درصد رسید. از انتشار آخرین نظرسنجی در ماه سپتامبر، لایحه شبکه امنیت اجتماعی موسوم به «لایحه بهسازی بهتر» که امضای رئیس‌جمهوری پای آن است، در کنگره راه به جایی نبرد و فشار برای تغییر موانع رای‌گیری و میسر شدن تصویب قانون حق رای نیز همین سرنوشت را داشته است. مقابله با انبوه لایحه‌های حزب جمهوری‌خواه در ایالت‌های سراسر کشور که تلاش آشکار برای سلب حق رای از رای‌دهندگان سیاه‌پوست و سایر حوزه‌های انتخابی متمایل به حزب دموکرات بود، هدف لایحه حق رای است و ناکامی در تصویب آن یکی از آشکارترین شکست‌های  ریاست‌جمهوری بایدن تاکنون بوده است تا همچنان این پرسش مطرح باشد که آیا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای در ماه نوامبر، هیچ قانون مهم دیگری در سنا به تصویب خواهد رسید یا خیر؟
دورنمای انفعال کنگره هم که مشخصه این بهار و تابستان است، کاخ سفید را در اضطرار بیشتری قرار می‌دهد تا خواه از طریق اقدام‌های اجرایی، خواه از طریق اقدام‌های موثرتر برای متحد کردن جناح‌های حزب دموکرات در کنگره یا حتی مذاکره با جمهوری‌خواهان، برای کامیابی در حوزه خط‌‌مشی‌ها راهی پیدا کند. در کل، این نظرسنجی موسسه پیو نشانگر نارضایتی شدید عموم مردم آمریکا از رهبر خود و چشم‌اندازهای آینده است. بر اساس این نظرسنجی، حدود یک‌پنجم مردم آمریکا معتقدند که کشورشان در مسیر درستی پیش می‌رود و کمتر از یک‌سوم آن‌ها گفتند که اقتصاد ایالات متحده وضعیت خوبی دارد. در میان نتایج متعدد این نظرسنجی که حاکی از نگاه ناامیدانه مردم به آینده است، یکی از اندک‌شمار نقاط روشن این بود که درصد بالایی از پاسخ‌دهندگان، یعنی ۵۶ درصد، معتقد بودند کار پیدا کردن نسبت به یک سال قبل آسان‌تر شده است. میزان نارضایتی از کنگره همچنان بالا است و گرچه دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری‌خواهان به قانون‌گذاران نمره قبولی می‌دهند، تعداد دموکرات‌هایی که از مصوبات اعضای قوه مقننه رضایت دارند، هنوز بسیار کمتر از ۵۰ درصد و کمی بیشتر از یک سوم است.
موسسه پیو این نظرسنجی را بین ۱۰ تا ۱۷ ژانویه در میان پنج هزار و ۱۲۸ نفر از مردم آمریکا انجام داد و حاشیه خطای آن هم دو درصد است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


از خرابه ای به نام ...
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۱۱:۰۵
...............
برنامه ای بچینن که یه وجب روغن روش باشه!!! کجای عالم دیدین اموال ملت رو به انحاء مختلف مثل بورس غارت کنند یا اونها رو بی ارزش کنند یا یه شبه میلیاردهای مصنوعی به وجود بیاد و دعوی حقوق بشر و خدا و پیغمبر هم بکنند!! (381998)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها