به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۳۱۸۱۲۰

اعتراض منیژه حکمت به وضعیت سینمای ایران

اعتراض منیژه حکمت به وضعیت سینمای ایران
گروه فرهنگی: منیژه حکمت، تهیه‌کننده و کارگردان که این روزها فیلم «بندر بند» را اکران کرده است، درباره فساد مالی و باندبازی در سینمای ایران صحبت کرد.همان هفت، هشت سال پیش، یک‌جایی تصمیم گرفتند که مرجعیت را از هنرمند بگیرند. پیش خودشان فکر کردند که چگونه این کار را انجام دهند، فهمیدند که با میلیاردها تومان می‌توان همه افراد را آلوده کرد، اقدام کردند و این‌گونه این اتفاق رخ داد. پول را وسط گذاشتند، آدم‌های زیادی هم سمت همان پول حرکت کردند.

یکی از مقصران اصلی پول‌های کثیفی که به سینما وارد می‌شود، رسانه است. چون رسانه نمی‌خواهد یا نمی‌تواند دنبال آن باشد.در حال حاضر فیلمی روی پرده سینماست که ۳۰ هفته از اکران آن می‌گذرد اما هنوز از چرخه اکران خارج نشده، اما پیش از این فیلم‌های پرفروشی مثل «ورود آقایان ممنوع» داشتیم که سر ِده هفته از چرخه اکران خارج شدند. این ماجرا، یک رانت است.

عده‌ای هدف‌شان این است که سینمای اجتماعی ایران را از بین ببرند، به طور مثال؛ در حال حاضر به سه فیلم «تومان»، «جنایت بی دقت» و «بندر بند» که جریان ساز هستند، بی توجهی می‌شود.بررسی کنید ببیند صاحبان سینما چه کسانی هستند؟ یک نفر در شورای صنفی نمایش است که همه پردیس‌های را در اختیار دارد و برای کل سینمای ایران تصمیم می‌گیرد که چه فیلمی را با سر به زمین بزند.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: منیژه حکمت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها