به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۱۸۱۳۶

موشک اسپیس ایکس به ماه برخورد می‌کند

موشک اسپیس ایکس به ماه برخورد می‌کند
گروه علمی:موشک اسپیس ایکس با سرعت ۵۰۰۰ مایل در ساعت به ماه برخورد می‌کند. براساس گزارش‌ها، قسمت باقی مانده موشک فالکون در فضا اوایل ماه مارس به کره ماه برخورد کرده و نابود می‌شود.براساس گزارش سایت digitaltrends؛ طبق بررسی‌های فراوان اخترشناسان قسمت باقی مانده موشک فالکون در فضا به دلیل کمبود سوخت و زباله‌های فضایی در آنجا باقی مانده که پیش بینی می‌شود در چهارم مارس این موشک با سرعت ۵۰۰۰ مایل در ساعت اوایل مارس به کره ماه برخورد کند و از بین برود.




بیل گری محقق هوا و فضا  گفت: "من یک مدل ریاضی نسبتاً کامل از آنچه زمین، ماه، خورشید و سیارات انجام می‌دهند و گرانش آن‌ها بر جسم تأثیر می‌گذارد، دارم".گزارش‌ها حاکی از آن است که این اولین باری است که موشک دست ساز به طور ناخواسته به سطح ماه برخورد می‌کند. یک برخورد عمدی در سال ۲۰۰۹ زمانی رخ داد که فضاپیما قنطورس ناسا و کاوشگر همراه آن در ماموریتی با هدف یافتن آب در نزدیکترین همسایه زمین به سمت ماه پرتاب شدند.

اسپیس ایکس در حال توسعه سخت‌افزار فرود برای ماموریت‌های آتی آرتمیس ناسا است تا شاهد اولین فرود خدمه بر روی ماه پس از پنج دهه باشیم. با این حال، برخورد ماه آینده به این معنی است که قطعه‌ای از کیت اسپیس ایکس زودتر از حد انتظار به کره ماه می‌رسد.
برچسب ها: اسپیس ایکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها