به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۳۱۸۲۸۸

پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به تاخیر افتاد

پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به تاخیر افتاد
گروه علمی: پرتاب موشک اسپیس ایکس به دلیل نامساعد بودن آب و هوا برای دو روز متوالی به تاخیر افتاد. این موشک حامل ماهواره ایتالیایی است که از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب می‌شود.

به گزارش space.com، با توجه به برنامه‌ ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رفت موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس، ماهواره Cosmo-SkyMed نسل دوم FM۲ (CSG-۲) را از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب کند. اما ابر‌های پراکنده و بادها موجب تعویق این پرواز شدند. براساس پیش‌بینی گروه دلتا ۴۵ نیروی فضایی آمریکا، ۸۰ درصد احتمال دارد آب و هوا در روز شنبه و در کیپ کاناورال مساعد باشد.

جسی اندرسون، مدیر تولید اسپیس‌ایکس، در این باره می‌گوید: "انتظار می‌رفت شرایط آب‌ و هوایی برای پرتاب بهتر شود. موشک و محموله آن سالم هستند و این پرتاب برای روز شنبه (۲۹ ژانویه) ساعت ۶:۱۱ بعد از ظهر تعیین شده است." به گفته‌ وی، فرود اولین مرحله فالکون ۹ در کیپ کاناورال اندکی پس از بلند شدن آن است.


نسل دوم صورت فلکی COSMO-SkyMed ایتالیا متشکل از دو ماهواره است که با نام CSG (COSMO-SkyMed Seconda Generazione) شناخته می‌شود. Cosmo-SkyMed Second Generation با استفاده از رادار دهانه مصنوعی (SAR) زمین را رصد می‌کنند. این سیستم توسط همکاری بین آژانس فضایی ایتالیا، وزارت دفاع ایتالیا، وزارت آموزش دانشگاه‌ها و تحقیقات علمی ایتالیا ساخته شده است.

اولین مورد از پرتاب این ماهواه‌ها در دسامبر ۲۰۱۹ از بالای یک موشک Arianespace Soyuz انجام شد. این فضاپیما که به نام CSG-۱ شناخته می‌شود، در مداری قطبی همزمان با خورشید با ارتفاع ۳۸۵ مایل (۶۲۰ کیلومتر) به دور زمین می‌چرخد. موشک CSG-۲ هنگامی که از زمین خارج می‌شود به سمت مداری که  CSG-۱ قرار دارد، حرکت می‌کند.
برچسب ها: اسپیس ایکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها