به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۳۱۸۳۴۳

۵ دلیل عالی برای مصرف زعفران

۵ دلیل عالی برای مصرف زعفران
گروه سلامت: زعفران گران‌ترین ادویه جهان است. دلیل قیمت بالای آن روش برداشت پر زحمت آن است که تولید را پرهزینه می‌کند.در اینجا به ۶ مزیت زعفران برای سلامتی اشاره می‌کنیم.

۱. یک آنتی اکسیدان قوی است
سرشار از ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، مانند کروسین، کروستین، سافرانال و کامفرول آنتی اکسیدان‌ها که به محافظت از سلول‌های شما در برابر استرس اکسیداتیو می‌پردازند.سافرانال به زعفران طعم و عطر خاصی می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است به بهبود خلق و خو، حافظه و توانایی یادگیری شما کمک کند.در نهایت، کامفرول در گلبرگ‌های گل زعفران یافت می‌شود. این ترکیب با مزایای سلامتی مانند کاهش التهاب، خواص ضد سرطانی و فعالیت ضد افسردگی مرتبط است

۲. ممکن است خلق و خو را بهبود بخشد و علائم افسردگی را درمان کند
ممکن است به درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​کمک کند، اما مطالعات بیشتری انجام شده است قبل از ارائه‌ توصیه‌های قطعی مورد نیاز است.

۳. ممکن است خواص مبارزه با سرطان داشته باشد
سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به از بین بردن سلول‌های سرطانی کمک کند در حالی که به سلول‌های نرمال آسیبی نمی‌رساند.با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.علاوه بر این، مطالعات لوله آزمایش نشان داده‌اند که کروسین - آنتی اکسیدان اصلی زعفران - ممکن است سلول‌های سرطانی را نسبت به داروهای شیمی درمانی حساس‌تر کند

۴. ممکن است سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهد
به نظر می رسد خوردن و بوییدن زعفران به درمان علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می‌کند، مانند تحریک پذیری، سردرد، هوس، درد و اضطراب.

۵ . ممکن است اشتها را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند
نشان داده شده است که مصرف میان وعده را کاهش داده و اشتهای شما را کم می‌کند. به نوبه خود این رفتارها ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.
برچسب ها: زعفران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها