به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۱۸۵۷۸
شاهکار در ملبورن؛

رافائل نادال پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد

گروه ورزشی: رافائل نادال با قهرمانی در بیست و یکمین گرنداسلم، پرافتخارترین مرد تنیس جهان شد.
رافائل نادال پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد
نادال در فینال اوپن استرالیا سه بر دو مقابل دنیل مدودف، تنیس‌باز اهل روسیه پیروز شد. او که بخت ششم قهرمانی اوپن استرالیا بود در مسابقه‌ای که حدود پنج ساعت طول کشید با نتایج ۵-۷ و ۴-۶ و ۴-۶ و (۷-۵) ۷-۶ و ۶-۲ مقابل مدودف پیروز شد. مدودف نفر دوم رده‌بندی جهانی و قهرمان دوره قبلی اوپن آمریکا است.
او به این ترتیب با ۲۱ قهرمانی در گرنداسلم‌ها از رکورد راجر فدرر و نواک جوکوویچ گذشت و به تنهایی پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد. این دومین قهرمانی تنیس‌باز اسپانیایی در ملبورن بود. او ۱۳ بار قهرمان اوپن فرانسه، ۲ بار قهرمان ویمبلدون و ۴ بار قهرمان اوپن آمریکا شده است.
نادال پارسال دچار مصدومیت شدیدی شد و حدود شش ماه را دور از میادین سپری کرد و تا مدتی قبل از شروع اوپن استرالیا، حضورش در این تورنمنت قطعی نبود. در واقع نادال ۳۵ ساله در هفت ماه پایانی سال ۲۰۲۱ فقط در یک تورنمنت حاضر شد. او همچنین در اواسط دسامبر به کرونا مبتلا شد که به گفته خودش "حال بسیار بد همراه با تب" داشت.
برچسب ها: رافائل نادال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها