به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۳۱۸۷۷۶

بهترین منابع غذایی سرشار از ویتامین دی

بهترین منابع غذایی سرشار از ویتامین دی
گروه علمی: بدن نیاز مبرم به دریافت ویتامین دی و کلسیم دارد پس در خصوص دریافت این دو منبع غذایی برای بدنتان حتما سعی خود را بکنید. بدن شما به کلسیم و ویتامین D نیاز دارد. آیا به اندازه کافی دریافت می‌کنید؟ بسیاری از مردم این کار را نمی‌کنند. بهترین راه برای دریافت کلسیم بیشتر از طریق رژیم غذایی است. احتمالاً می‌دانید که محصولات لبنی - مانند شیر، پنیر و ماست - کلسیم را تأمین می‌کنند. سایر غذاهایی که کلسیم بالایی دارند عبارتند از: اسفناج، کلم پیچ، بامیه ، سویا، لوبیا سفید، برخی از ماهی‌ها مانند ساردین، سالمون، سوف و قزل آلای رنگین کمان غذاهای غنی شده با کلسیم، مانند مقداری آب پرتقال، بلغور جو دوسر و غلات صبحانه.غذاهایی که ویتامین D را تامین می کنند عبارتند از: ماهی‌های چرب مانند ماهی تن، ماهی خال مخالی و سالمون غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند برخی از محصولات لبنی، آب پرتقال، شیر سویا و غلات ،جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ. برای دریافت ویتامین D از غذا، ماهی گزینه خوبی است. سه اونس ماهی سالمون پخته شده حدود ۵۷۰ واحد بین المللی (IU) دارد.


چقدر نیاز دارید؟
به گفته مؤسسه پزشکی، در اینجا میزان کلسیم و ویتامین D مورد نیاز روزانه شما را نشان می‌دهد.

کلسیم
کودکان ۱ تا ۳ ساله: ۷۰۰ میلی‌گرم
کودکان ۴-۸ ساله: ۱۰۰۰ میلی‌گرم
کودکان ۹-۱۸ ساله: ۱۳۰۰ میلی‌گرم
بزرگسالان ۱۹ تا ۵۰ سال: ۱۰۰۰ میلی‌گرم
زنان ۵۱ تا ۷۰ سال: ۱۲۰۰ میلی‌گرم
مردان ۵۱ تا ۷۰ سال: ۱۰۰۰ میلی‌گرم
زنان و مردان ۷۱ سال و بالاتر: ۱۲۰۰ میلی‌گرم

ویتامین دی
سن ۱ تا ۷۰ سال: ۶۰۰ واحد بین المللی
سن ۷۱ سال و بالاتر: ۸۰۰ واحد بین‌المللی
پزشک شما ممکن است سطوح بالاتری از کلسیم و ویتامین D را توصیه کند، به خصوص اگر به اندازه کافی از آنها دریافت نمی‌کنید یا در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستید.
برچسب ها: ویتامین D کلسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها