به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۳۱۸۹۱۸

کاهش سفرهای هوایی دراروپا با موج جدید کرونا

کاهش سفرهای هوایی دراروپا با موج جدید کرونا
گروه اقتصادی:بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا شیوع دوباره سویه اومیکرون در سراسر جهان را علت اصلی کاهش سفرهای هوایی می‌داند. شرکت رایان ایر، ایرلند جنوبی، بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا در سه ماه اخیر با زیان ۱۰۷ میلیون دلاری به دلیل کاهش استقبال مردم از سفرهای هوایی دست و پنجه نرم کرده است.

این شرکت در گزارشی آورده است ۱۱ میلیون مسافر خود را در ماه دسامبر به دلیل سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون از دست داده و در عوض تنها ۹.۵ میلیون مسافر را جابجا کرده است.به همین دلیل زیان این شرکت برای سه ماه پایانی سال گذشته بالغ بر ۹۶ میلیون یورو (۱۰۷ میلیون دلار) بود، اگرچه این میزان زیان در قیاس با مدت مشابه سال قبل که ۳۲۱ میلیون یورو (۳۵۹ میلیون دلار) بود، کاهش یافته است.

در این مدت زمانی تعداد مشتریان این شرکت با ۳۱.۱ میلیون، بیش از سه برابر سال قبل بود و به همین دلیل با افزایشی ۳۳۱ درصدی درآمدی ۱.۴۷ میلیارد یورویی (۱.۶ میلیارد دلار) نسبت به سطح سال ۲۰۲۰ داشت.
مایکل اولری، مدیر اجرایی رایان ایر می‌گوید: «ظهور ناگهانی سویه جدید کرونای اومیکرون و هجمه رسانه‌ای سبب ترس مردم از سفر شد به همین دلیل دولت‌های اروپایی را مجبور کرد تا دوباره محدودیت‌های سفر را در آستانه کریسمس اعمال کنند.

او افزود که این امر به طور قابل توجهی میزان رزروها و درخواست‌های لحظه آخری را در کریسمس و سال جدید "تضعیف" کرد و از میزان ترافیک سفر در ماه دسامبر کاست.این شرکت نسبت به چشم انداز مالی «بسیار نامطمئن» خود هشدار داده و یاداور شده که در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ به «تحریک قابل توجه قیمت و کاهش قیمت پروازهای خود برای تحریک تقاضا و جذب مسافرین» نیاز دارد.از طرف دیگر این شرکت امیدوار است تا با پایان بیماری کرونا در سراسر جهان شاهد افزایش مشتریان خود و برگشتن به روال عادی پروازهای خود باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها