به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۳۱۹۰۰۱

قاچاق اتوبوسی میوه‌های ممنوعه به تهران

قاچاق اتوبوسی میوه‌های ممنوعه به تهران
گروه اقتصادی: طبق اعلام گمرک هیچ نوع میوه تازه به جز چهار قلم موز، انبه، نارگیل و آناناس اجازه ورود به کشور را ندارند. این در حالی است که انواع و اقسام میوه‌های لاکچری و قاچاق نه تنها در سطح فروشگاه‌های اینترنتی، که در سطح شهر فراوان است.

رامبوتان، بلوبری، پوملو، پاپایا، رزبری، کیوانا، کامکوات، استار فروت و انواع و اقسام میوه‌های استوایی با قیمت‌های نجومی در سطح بازار به فروش می‌رسند. این در حالی است که مسئولان مختلف در مورد مسیر قاچاق این میوه‌ها اختلاف نظر دارند؛ هرچند این روز‌ها توقف اتوبوس‌های حامل این میوه‌ها خبرساز شده است.

فروش میوه‌های لاکچری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در این باره گفت: میوه‌های قاچاق اکثرا در فروشگاه‌های مجازی و زنجیره‌ای به فروش می‌رسد.اسدالله کارگر ادامه داد: ما با پیامک به مغازه‌ها اعلام کرده ایم که فروش این میوه‌ها غیرمجاز است و اگر در سطح مغازه‌ها موردی مشاهده کنیم، تذکر و جریمه می‌کنیم؛ اما فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای زیر نظر ما نیستند.

انبه دانه‌ای ۱۰۰ هزار تومان!
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه قاچاق این میوه‌ها به صورت گسترده انجام می‌شود، گفت: هرچند ما بر فروش این میوه‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای نظارت نداریم، اما سازمان تعزیرات باید با عرضه میوه‌های قاچاق در این فروشگاه‌ها برخورد کند.

کارگر در پاسخ به این سوال  مبنی بر اینکه واردات انبه آفریقایی دانه‌ای ۱۰۰ هزار تومان با توجه به مجاز بودن واردات انبه، آیا از مبادی قانونی انجام می‌شود، گفت: واردات انبه تنها از پاکستان که کشور همجوار کشور ماست مجاز است و واردات انبه از آفریقا و مصر با قیمت‌های نجومی قاچاق محسوب می‌شود.

خرید و فروش میوه‌های قاچاق دیوار به دیوار میدان مرکزی میوه و تره بار
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: میوه‌های قاچاق معمولا از مسیر‌های کوله بری به کشور وارد می‌شوند. به همین دلیل به سبب عدم قرنطینه و نظارت بر آن‌ها امکان ورود آفات از طریق این میوه‌ها به کشور وجود دارد.کارگر با تاکید بر اینکه این موضوع سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد، گفت: قیمت گذاری میوه‌های لوکس به هیچ عنوان تحت نظر اتحادیه انجام نمی‌شود همان طور که خرید و فروش این میوه‌ها طبق اعلام اتحادیه ممنوع است.

پلمب مغازه‌ها در صورت فروش میوه‌های ممنوعه
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران  ادامه داد: زمانی که توزیع میوه‌های فرنگی بسیار رایج بود تنها دلالان و واسطه‌ها در حاشیه‌های میدان مرکز با یکدیگر داد و ستد می‌کردند و هیچ گاه پای این میوه‌ها به میدان مرکزی میوه و تربه بار باز نشده است.به گفته کارگر، بازرسان اتحادیه با اعمال نظارت از مغازه‌های سطح شهر در صورت رویت میوه‌های قاچاق نسبت به پلمپ و ابطال پروانه واحد صنفی اقدام می‌کنند، هر چند درصد تخلف از سوی مغازه داران دارای پروانه نسبت به مغازه‌های فاقد پروانه مجاز کمتر است.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: میوه قاچاق کالا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها