به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۳۱۹۲۴۵

افزایش شدیدسگ‌های بلاصاحب در حاشیه تهران

افزایش شدیدسگ‌های بلاصاحب در حاشیه تهران
گروه جامعه:  رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مردم غذاها را برای استفاده حیوانات شهری رهاسازی می‌کنند که بخشی از آن نیز نصیب حیوانات دیگری می‌شود که مبارزه با آن‌ها را به شدت سخت می‌کند.
«مهدی پیرهادی» در پاسخ به سوالی درباره ورود بخشی از فاضلاب شهرک پردیس به سد ماملو که یکی از منابع تامین آب شرب تهرانی‌ها است، اظهار کرد: طی جلسه هم اندیشی که با حضور فعالان محیط زیست برگزار شد، یکی از دغدغه‌های مطرح شده این موضوع بود و قرار بر این شد که خانم دکتر رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به همراه تعدادی از دغدغه‌مندان عرصه محیط زیست بازدید میدانی از آن محل داشته باشند و بررسی‌های لازم را انجام دهند. 
او ادامه داد: منتظر نتیجه بررسی‌های ایشان هستیم و با توجه به نتایجی که می‌گیرند می‌تواند زمینه بررسی‌های بیشتر را برای شهرداری تهران ایجاد کند. 
پیرهادی در واکنش به اینکه در استان تهران طی روزهای اخیر دو نفر در اثر هاری جان خود را از دست دادند و افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در تهران اظهار کرد: این موضوع نه فقط درخصوص سگ‌ها بلکه درباره هر حیوان دیگری که نظم زیست محیطی را به هم بزند، برای زیستگاه یک مخاطره است. حتی اگر در جنگل هم ببینید تعداد حیوانات به طور غیرطبیعی افزایش پیدا کند، از نظر محیط زیستی نظم محیط را به هم می‌زند. 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه گفت: ما خودمان نیز گاهی دلسوزی‌هایی می‌کنیم که متاسفانه پیامدهای ناگواری را برای مردم خواهد داشت. برای مثال غذادهی سگ‌ها و گربه‌ها در پارک‌ها باعث افزایش غذادهی به موش می‌شود. یکی از دلایل ازدیاد موش فراوانی غذا است و از شهروندان خواهش می‌کنم نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند و آن را رعایت کنند چرا که صدمات شهروندان تهران از این جهت به مخاطره می‌افتد. 
او با اشاره به سخت شدن مبارزه با حیوانات شهری به دلیل غذادهی بی‌رویه مردم گفت: مردم غذاها را برای استفاده حیوانات شهری رهاسازی می‌کنند که بخشی از آن نیز نصیب حیوانات دیگری می‌شود که مبارزه با آن‌ها را به شدت سخت می‌کند. 
پیرهادی تاکید کرد: این یکی از معضلاتی است و شهروندان باید آن را رعایت کنند. برخی از حامیان حیوانات نیز باید نسبت به این مقوله بررسی مجددی داشته باشند. الان آسیب‌هایی که برخی از شهروندان از این موضوع می‌بینند بسیار جدی است. 
او در واکنش به اینکه اداره پارک‌ها با شهرداری تهران است چرا غذادهی به حیوانات در پارک‌ها را ممنوع اعلام نمی‌کند، اظهار کرد: ما در رسانه‌ها اعلام می‌کنیم و از شهروندان تقاضا می‌کنیم این کار را انجام ندهند چرا که باعث به هم خورد توازن چرخه طبیعی حیات حیوانات می‌شود و الان ازدیاد برخی از موجودات زحمات زیادی را برای شرکت‌های شهرسازی ایجاد کرده و هزینه‌های نگهداشت شهر را افزایش می‌دهد. 
پیرهادی گفت: چرا که شهرداری مجبور است، برای مبارزه با موش پیمانکار بیشتری استخدام کند، هزینه بیشتری بدهد و بخشی از پیامدهای آن متوجه افرادی است که غذادهی می‌کنند. هرچند که دلسوزی این افراد قابل تقدیر است اما در شهر تهران نباید چنین کاری انجام شود، چرا که ساختار را به هم می‌زند. 
او درباره ثابت ماندن عدد سگ‌های عقیم شده در تهران به رغم افزایش جمعیت آن‌ها اظهار کرد: یک قسمت از سگ‌های بلاصاحب در حاشیه تهران است و الان به شدت حیواناتی از این دست از جمله سگ‌های بلاصاحب در حاشیه تهران زیاد شده است و مسئولان محیط زیست و مجموعه‌هایی که در این خصوص وظیفه دارند از جمله شهرداری‌های شهرهای اقماری باید جدی‌تر به این موضوع ورود کنند چرا که یکی از معضلات جدی شده است که به ویژه مردم حاشیه شهر تهران را درگیر کرده است.
 
برچسب ها: تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها